امروز یکشنبه دهم اسفند ۱۳۹۳ هجری شمسی برابر با اول مارس ۲۰۱۵ میلادی است.

تاپ*** گشایش کنگره جهانی فدراسیون بین المللی فوتبال در تهرانبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ ۴۶ سال پیش در چنین روزی مسابقات شطرنج قهرمانی کشور برگزار شد، ناصر همسی از تهران و مرتضی همسیان از اصفهان مشترکا با ۱۳ امتیاز اول شدند. یوسف صفوت از تهران، حسین قلی سالور از تهران و فریدون کئولا از فارس هرسه مشترکا دوم و مهدی منصوریان از اصفهان و مهرشاد شریف از تهران مشترکا سوم شدند.  
 
همچنین ۴۶ سال پیش در چنین روزی تیم کشتی آزاد ایران در جام تفلیس شرکت کرد. در وزن اول ابراهیم جوادی و در وزن دوم جهانگیر عبدالباقر مدال طلا گرفتند. محمد حاج کاظمی در وزن سوم برنده مدال برنز شد و کاظم غلامی در وزن چهارم نقره گرفت. در ۹۷ کیلوگرم خیرالله امیری به مقام سوم رسید و در سنگین وزن نیز ابوالفضل انوری سوم شد.  
 
همین طور ۴۶ سال پیش در چنین روزی کنگره جهانی فدراسیون بین المللی فوتبال در تهران گشایش یافت و به مدت ۴ روز ادامه داشت.  
 
۴۵ سال پیش در چنین روزی در مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه‌های تهران تیم‌های اقبال و دخانیات در ورزشگاه امجدیه مسابقه دادند و در پایان وقت قانونی به نتیجه صفر_صفر مساوی شدند.  
 
۴۴ سال پیش درچنین روزی در مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های تهران و در مسابقات نهایی تیم‌های برق و آرارات، استقلال و پاس، انجمن دوشیزگان و بانوان و افسر در گروه زنان به مسابقه پرداختند.  
 
تیم آرارات به علت حاضرنشدن تیم برق با نتیجه ۳ بر صفر برنده شد. استقلال ۳ بر ۱ پاس را شکست داد و تیم انجمن با نتیجه ۳ بر صفر افسر را مغلوب کرد.  
 
۴۳ سال پیش در چنین روزی تیمور غیاثی پرنده ماده پرش ارتفاع ایران در مسابقات دو و می‌دانی آلمان در شهر اشتوتکارت از مانع ۲ متر و ۱۰ سانتی متری پرید و اول شد. او با این پرش رکورد ایران را نیز ۱ سانتی متر افزایش داد. پس از او لوس‌تر قهرمان ارتش‌های جهان با پرشی معادل ۲ متر و ۱۰ سانتی متر که میزان خطای بیشتر از غیاثی در مکان دوم قرار گرفت و توماس قهرمان آلمانی با پری معادل ۲ متر و ۲۶ سانتی متر مقام سوم را کسب کرد.  
 
۴۲ سال پیش در چنین روزی تیم‌های فوتبال ترکیه و ایتالیا در جریان مسابقات مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۴ در مسابقه برگشت برابر هم قرار گرفتند با وجود تلاش بسیاری بازیکنان ترکیه، ایتالیا موفق شد با یک گل ترکیه را شکست دهد و به مرحله بعد صعود کند.  
 
همچنین، ۴۲ سال پیش در چنین روزی در مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه‌های ایران، تیم‌های پاس و عقاب در برابر هم قرار گرفتند و با نتیجه یک_یک مساوی شدند. گل‌های این دیدار را داریوش مصطفوی در دقیقه ۴۸ برای عقاب و اصغر شرقی در دقیقه ۴۴ برای پاس زد. این دیدار در ورزشگاه امجدیه برگزار شد. در دیگر دیدار در دهمین روز تیم‌های برق و آرارات با یکدیگر مسابقه دادند و با نتیجه ۲_۲ مساوی شدند. گل دوم این دیدار را هادی غراقی در دقایق ۴۲ و ۸۵ برای برق و هملت و دانیال در دقیقه ۵۰ و ۹۰ برای آرارات زدند.  
 
۴۱ سال پیش در چنین روزی در مسابقات فوتبال جام بین المللی جوانان ایران تیم‌های تهران و عراق در برابر هم قرار گرفتند. تیم تهران موفق شد با تک گل حسن روشن در دقیقه ۷۸ پیروز شود. این مسابقه در ورزشگاه اهواز برگزار شد.  

انتهای پیام/
برچسب ها: تقویم ، تاریخ ، ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار