تقویم تاریخ در آینه ورزش؛

عدم موفقیت برای تیم‌های ملی فوتبال و استقلال تهران!

امروز پنج شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ هجری شمسی برابر با ۲۹ ربیع الثانی ۱۴۳۶ هجری قمری و ۱۹ فوریه ۲۰۱۵ میلادی است.

عدم موفقیت برای تیم‌های ملی فوتبال و استقلال تهران!به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ ۵۹ سال پیش در چنین روزی جرینسیمون دوچرخه سوار مشهور آلمان شرقی در مسابقه دوچرخه سواری دویست متر داخل سالن در ۱۱ ثانیه و ۹ دهم ثانیه مسافت مسابقه را رکاب زد و رکورد سابق جهان را که متعلق به جین بارد دوچرخه سوار فرانسوی بود شکست.  
 
همچنین؛ ۵۹ سال پیش در چنین روزی مسابقات دوچرخه سواری دور مصر در ۱۴ مرحله به مسافت هزار و 826 کیلومتر با شرکت ۱۱ کشور آغاز شد و در پایان تیم دوچرخه سواری بلغارستان اول، لهستان دوم و آلمان شرقی سوم شد. در نتایج انفرادی اورف از بلغارستان اول، متچوف از بلغارستان دوم و باچیلسیکی از لهستان سوم شد.  
 
۵۸ سال پیش در چنین روزی مسابقات شطرنج قهرمانی جوانان جهان در شهر مسکو برگزار شد. اسپاسکی شطرنج باز جوان اهل شوروی با برتری کامل مقام قهرمانی این رقابت‌ها را بدست‌ آورد.  
 
۴۵ سال پیش در چنین روزی در مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه‌های تهران تیم‌های آرارات و راه آهن در برابر هم قرار گرفتند و تیم آرارات موفق شد با نتیجه ۱ بر صفر راه آهن را شکست دهد. این مسابقه در ورزشگاه امجدیه و در حضور 2 هزار تماشاگر برگزار شد و تنها گل این دیدار را آصفیان در دقیقه ۲۵ زد.  
 
۴۵ سال پیش در چنین روزی مسابقات قهرمانی وزنه برداری باشگاه‌های کشور به پایان رسید.  
در مگس وزن بیژن محبوب از دانشگاه  
در خروس وزن رمضان شیرخوانی از آتش نشانی
در پروزن عادل قمری از دانشگاه
در سبک وزن حسن موذی از استقلال
در میان وزن صحبت الله خوش نویس از دانشگاه
در نیم سنگین دانیل گورگیز از پاس  
در میان سنگین ابراهیم پوردژم از پاس
در سنگین وزن دهقان از پاس
و در فوق سنگین محمد صدفی از پاس اول شد.
در رده بندی تیمی: تیم پاس با ۴۶ امتیاز اول، دانشگاه با ۳۷ امتیاز دوم و استقلال با ۳۲ امتیاز سوم شد.

۴۴ سال پیش در چنین روزی تیم فوتبال باشگاه استوابخارست رومانی در برابر تیم فوتبال باشگاه استقلال تهران قرار گرفت و با نتیجه ۱ بر صفر پیروز شد. تاتارو مهاجم قدرتمند استوابخارست تیم ملی فوتبال رومانی در دقیقه ۴۱ تک گل این مسابقه را زد. برای استقلال در این دیدار ناصر حجازی، گودرز حبیبی، اکبر کارگر جم، مسعود معینی، نصرالله عبداللهی، جلال طالبی، مسعود مژدهی، حق وردیان، علی جباری، عباس مژدهی، جواد قراب، مهدی حاج محمد و علیرضا حاج قاسم بازی کردند.

۳۹ سال پیش در چنین روزی در سومین دوره مسابقات بین المللی ایران تیم‌های نوجوانان و جوانان ایران از حریفان خود شکست خوردند. در دیدار نخست تیم جوانان کره ۱ بر صفر مقابل تیم نوجوانان ایران به پیروزی رسید و در مسابقه بعدی تیم ملی جوانان ایران مغلوب حریف قدرتمند خود تیم ملی جوانان شوروی شد. نتیجه این بازی ۱ بر صفر به نفع تیم جوانان شوروی بود.

۳۷ سال پیش در چنین روزی اشتنمارک اسکی بار اسکی باز برجسته سوئدی در رقابت‌های قهرمانی اسکی جهان در قسمت مارپیچ بزرگ در آلمان مقام قهرمانی را بدست آورد.

۳۵ سال پیش در چنین روزی هندی رونو ستاره دوهای استقامت جهان از کنیا موفق شد در یک مسابقه بین المللی دو می‌دانی در استرالیا ۳۰۰۰ متر را در مدت ۷ دقیقه و ۴۳ ثانیه طی کند و یک رکورد جهانی تازه در این رشته بدست آورد.

انتهای پیام/
برچسب ها: هجری ، شمسی ، قمری ، تقویم ، تاریخ ، ورزش ، آیینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار