تقویم تاریخ در آیینه ورزش؛

پله دومین ورزشکار برتر جهان

امروز شنبه 25 بهمن 1393 هجری شمسی برابر با 24 ربیع‌الثانی 1436 هجری قمری و 14 فوریه 2015 میلادی است.

پله دومین ورزشکار برتر جهانبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران،58 سال پیش در چنین روزی مسابقه دوچرخه سواری بین شهرهای رند ونیس فرانسه که از مهم ترین رقابت‌های دوچرخه سواری اروپا بود برگزار شد. در پایان این رقابتها و پس از آن که دوچرخه سواران 230 کیلومتر فاصله بین دو شهر را رکاب زدند لوئیزین قهرمان نامدار فرانسوی مقام اول را بدست آورد.

همچنین 58 سال پیش در چنین روزی مسابقه دو صحرا نوردی بین‌المللی به کوشش روزنامه ورزشی امانیه در پاریس برگزار شد مسافت این مسابقه ده کیلومتر بود و ولادینوکدس از شوروی با زمان 29 دقیقه و 50 ثانیه اول، سکوپیک از لهستان با زمان 30 دقیقه و 4 صدم ثانیه دوم و سالوف از شوروی با زمان 30 دقیقه و 5 صدم ثانیه سوم شد.

48 سال پیش در چنین روزی تیم های کشتی آزاد و فرنگی جوانان ایران در یوگوسلاوی تیم های کشتی آزاد و فرنگی این کشور را شکست دادند در کشتی آزاد اکبر قربانی در 52 کیلوگرم، جبار بایرام در 57 کیلوگرم، محمد حاج کاظمی در 63 کیلوگرم و اسماعیل بابرقویی در 78 کیلوگرم بر حریفان خود پیروز شدند.

45 سال پیش در چنین روزی در مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه‌های تهران، تیم‌های پرسپولیس و برق در برابر هم قرار گرفتند  ولی تیم پرسپولیس از بازی در برابر برق امتناع کرد در نتیجه بازی 3 بر صفر به نفع تیم برق اعلام شد، در بازی بعد در همین روز تیم های استقلال و دخانیات در برابر هم قرار گرفتند و تیم استقلال توانست 7 بر صفر دخانیات را شکست دهد در این دیدار علی جباری در دقیقه 14 و 67، اکبر افتخاری در دقیقه 24 و مرحوم غلامحسین مظلومی در دقایق 42،60،66 و85 گل زدند این مسابقه در ورزشگاه امجدیه و در حضور ده هزار تماشاگر برگزار شد. 45 سال پیش در چنینروزی تیم فوتبال جوانان آرسنال انگلستان در رقابت های بین المللی فوتبال ایران در ورزشگاه شهر شیراز با نتیجه 1 بر صفر مقابل تیم ملی جوانان ایران به پیروزی رسید. در این دیدار که 18 هزار نفر آن را تماشا کردند، استاپنتون در دقیقه 33 برای آرسنال گل زد.

44 سال پیش در چنین روزی اعضای اتحادیه بین المللی مطبوعات ورزشی ادی مرکس دوچرخه سوار سرشناس بلژیکی را برترین ورزشکار جهان در سال1970 میلادی شناختند. پله فوتبالیست برجسته برزیلی عنوان دوم را بدست آورد و الکسی اف وزنه بردار دسته فوق سنگین شوروی در مکان سوم قرار گرفت.

37 سال پیش در چنین روزی مسابقات دو صحرانوردی قهرمانی ایران در دو گروه جوانان، بزرگسالان به مسافت هشت و دوازده کیلومتر در محل پارک جنگلی تهران برگزار شد. در قسمت بزرگسالان حسین ربیع از زنجان با زمان 35 دقیقه و 11 ثانیه اول و محمدعلی سماواتی شریف و در گروه جوانان نعمت الله مجیدی از لرستان با زمان 22 دقیقه و 16 ثانیه مسافت هشت کلومتر را دوید و اول شد. بعد از او احمد نعمتی از اصفهان و سلیمان نیک از آذربایجان غربی دوم و سوم شدند. در قسمت بزرگسالان حسین ربیع از زنجان با زمان 35 دقیقه و 11 ثانیه اول و محمدعلی سماواتی شریف و سیدحسن حسینی از همدان به ترتیب دوم و سوم شدند.

31 سال پیش در چنین روزی سومین دوره مسابقه های بین المللی وزنه برداری بزرگداشت دهه فجر با نام جام انقلاب در تهران برگزار شد. در پایان این رقابت ها ایران با کسب بیست و سه مدال طلا مقام نخست را بدست آورد. ترکیه با کسب پنج مدال طلا دوم شد و مجارستان با دو مدال طلا عنوان سوم را بدست آورد. در بین استانهای ایران نیز تهران دوازده مدال طلا، آذربایجان شرقی هفت مدال طلا برای تیم ملی ایران بدست آوردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: رکاب ، لهستان ، تیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۱ تير ۱۳۹۵
هیچ کسی به گردت نمیرسه پله دوسداشتنی،دارنده سه قهرمانی در جام جهانی، رونالدو مسی باید جلوت لنگ بندازن
آخرین اخبار