امروز دوشنبه 18 اسفند 1393 هجری شمسی برابر 18 جمادی الاول 1436 هجری قمری و 9 مارس 2015 میلادی است.

جایزه 2/5 میلیون دلاری نصیب کدام ورزشکار شد؟به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 87 سال پیش در چنین روزی تعداد کل تیم های فوتبال کشور را مجمع ترقی و ترویج فوتبال اعلام کرد و 25 تیم در ایران معرفی شدند کلوپ ایران با دو تیم، کالج آمریکایی ها به 3 تیم، کلوپ اجتماعیون با 2 تیم، نظام با 10 تیم، غرب با 1 تیم، کلوپ پاریس با 1 تیم، داور والاتیام بعدی با 1 تیم، کلوپ علمیه با 1 تیم و کلوپ با شرق با 1 تیم، 25 تیمی بودند که در ایران فعالیت داشتند.
 
86 سال پیش در چنین روزی چاپ نشریات فوتبال از طرف مجمع ترقی و ترویج فوتبال تهران برای آشنایی با ورزش فوتبال آغاز کرد قیمت این مجله 2 ریال بود.
 
66 سال پیش در چنین روزی فدراسیون اسکی ایران طی جلسه ای که در فدراسیون بین المللی اسکی تشکیل گردید رسما به عضویت این فدراسیون در آمد.
 
65 سال پیش در چنین روزی مسابقه نهایی فوتبال باشگاه ها ودسته جات آزاد تهران بین تیم های استقلال و شاهین در ورزشگاه امجدیه برگزار شد در این مسابقه تیم استقلال با زدن یک گل به پیروزی رسید و  قهرمانی این مسابقات شد این مسابقه در حضور 10 هزار تماشاگر برگزار گردید در تیم استقلال افشار، خسروپناه، عارف قلی زاده، عابدیان، کردستانی، خاتم،‌حسینی، جدی کار بازی می کردند.
 
54 سال پیش در چنین روزی مسابقه دو صحرانوردی  قهرمانی کارگران برگزار شد و 110 ورزشکار در این مسابقات شرکت کردند در نتیجه پرویز مظفری از تهران مقام اول، صراف پور از تهران مقام دو و غلام حبیبی از شمیران به مقام سوم دست یافت.
 
47 سال پیش در چنین روزی مسابقات انتخابی  تیم ملی کشتی ایران به پایان رسید و اسامی اعضای این تیم اعلام گردید در وزن اول محمد قربانی، در وزن دون ابوطلب ابوطالبی در وزن سوم منصور سرداری، در وزن چهارم عبدا... موحد در وزن پنجم غدیر یعقوبی،  در وزن ششم مشهدی آقا، در وزن هفتم خیرا... امیری و در وزن هشتم ابوالفضل انوری به عنوان اعضای تیم ملی کشتی آزاد ایران معرفی گردیدند.
 
45 سال پیش در چنین  روزی در مسابقات بوکس حرفه ای قهرمانی جهان در دست پر وشن گودفری از شیلی مدعی قهرمانی این دسته با شورو سالیجو قهرمان ژاپنی این وزن مسابقه داد و ساییجد توانست او را در پایان  مسابقه با امتیاز شکست دهد و از عنوان قهرمانی خود دفاع کند این مسابقه در شهر توکیو برگزار شد.
 
همچنین 45 سال پیش در چنین روزی در جریان مسابقات بین المللی اسکیت سرعت در آمریکا لودمیرا از شوروی در گروه زنان موفق شد رکورد 500 متر این ماده را کاهش دهد او مسیر مسابقه را در زمان 44 ثانیه و58 صدم ثانیه طی کرد و2 صدم ثانیه رکورد سابق جهان را که متعلق به اشتهارت از آلمان شرقی بود کاهش داد.
 
44 سال پیش در چنین روزی در جریان مسابقات بین المللی دو و میدانی داخل سالن برلین، نوروپوت دونده آلمان رکورد جهانی 1500 متر داخل سالن را شکست او توانست مسیر مسابقه را در 3 دقیقه و37 ثانیه و 8 دهم ثانیه طی کند و رکورد  قبلی  این ماده را که 3 دقیقه و 40 ثانیه و 7 دهم ثانیه بود را بشکند.
 
همچنین 44 سال پیش در چنین روزی مسابقه بوکس قهرمانی جهان در دسته سنگین وزن در نیویورک برگزار شد این مسابقه بین جوفریزر و محمدعلی در پانزده دوره برگزار گردید و جوفریزر توانست محمدعلی را با امتیاز شکست دهد و عنوان قهرمانی جهان را در این دسته بدست آورد با این پیروزی او جایزه 2/5 میلیون دلاری این مسابقه را دریافت کرد.
 
42 سال پیش در چنین روزی در مسابقات فوتبال انتخابی باشگاه های ایران، تیم های استقلال و اقبال در برابر هم قرار گرفتند تیم استقلال موفق شد، نتیجه 2 بر یک اقبال را شکست دهد در این مسابقه مسعود مژدهی و علی اصغر یگانه دفاع تیم اقبال به ترتیب در دقایق 15و64 برای استقلال گلزنی کردند تقی جهان در دقیقه 34 تک گل تیم اقبال را زد این مسابقه  در ورزشگاه امجدیه  و در حضور 5 هزار تماشاگر برگزار شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار