امروز سه شنبه 19 اسفند 1393 هجری شمسی برابر 19 جمادی الاول 1436 هجری قمری و 10 مارس 2015 میلادی است.

پرسپولیس با 3 گل استقلال را شکست داد/مربی اسکی فرانسوی به ایران آمدبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 65 سال پیش در چنین روزی مسابقه اسکی قهرمانی باشگاه‌های ایران برگزار شد در قسمت استقامت موناد از نیرو راستی با زمان 33 دقیقه و 24 ثانیه مقام اول را بدست آورد در قسمت سرعت بهادر فیاپر از باشگاه استقلال با زمان 25 دقیقه و 26 ثانیه اول شد. در قسمت مارپیچ بهادر فیاپر از باشگاه استقلال با زمان 46 ثانیه به مقام اول دست یافت.
 
همچنین 65 سال پیش در چنین روزی کاسیار مربی اسکی فرانسوی برای تعلیم ورزشکاران ایرانی به تهران آمد و به آموزش اسکی بازان ایرانی مشغول شد.
 
64 سال پیش در چنین روزی ژورژ قهرمان تنیس ایران در مسابقات جهان تنیس ایتالیا شرکت کرد و از قهرمان آمریکایی در 3 ست پیاپی با نتیجه 6 بر2 شکست خورد بدین ترتیب او از راهیابی به مسابقات نیمه نهایی باز ماند.
 
همچنین 64 سال پیش در چنین روزی محمد کاظم گیلان پور کاپیتان تیم ملی اسکی و کوهنوردی ایران برای گذراندن کلاس اسکی و کوهنوردی عازم پاریس شد تا در کلاس‌های بین المللی این کشور شرکت کند.
 
58 سال پیش در چنین روزی مسابقات دوچرخه سواری با عنوان جام علا به همت فدراسیون دوچرخه سواری ایران برگزار شد رضا بورته مسافت مسابقه را که از میدان انقلاب تا میدان مرکزی شهرستان کرج بود سریعتر از سایرین رکاب زد و با زمان 3 ساعت و 34 دقیقه و 11 ثانیه مقام اول را بدست آورد ماشااله امین سرور دوم شد.
 
46 سال پیش در چنین روزی تیم ملی وزنه برداری ایران با یک تیم 6 نفره در مسابقات بین‌المللی وزنه برداری شرکت کرد محمد ناصحی در پر وزن با بلند کردن 295 کیلو گرم با 500 گرم وزنه بیشتر به مقام سوم را کسب کرد محمد نصیری در خروس وزن با بلند کردن 355 کیلو گرم وزنه در مجموع اول شد و نصراله دهنوی در سبک وزن با بلند کردن 410 کیلو گرم وزنه در مجموع رتبه اول را بدست آورد محمد پور دژم نیز در نیم سنگین با بلند کردن 435 کیلو گرم وزنه در مجموع مقام سوم را کسب کرد.
 
45 سال پیش در چنین روزی در مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه‌های ایران تیم‌های پرسپولیس و استقلال مسجد سلیمان در برابر یکدیگر قرار گرفتند تیم پرسپولیس توانست با نتیجه 3 بر صفر استقلال مسجد سلیمان را شکست دهد در این مسابقه صفر ایران پاک در دقایق 16 و 41 از روی نقطه پنالتی 2 گل زد و فریدون معینی نیز در دقیقه 27 گل سوم این تیم را به ثمر رساند این مسابقه در ورزشگاه امجدیه برگزار گردید.
 
41 سال پیش در چنین روزی مسابقه دو صحرا نوردی قهرمانی ایران با شرکت 85 دونده از 21 استان در اصفهان برگزار شد در این مسابقه احمد گودرزی دونده لرستانی مسافت 7 کیلو متری را زودتر از بقیه دوید و مقام نخست را بدست آورد. در امتیازات تیمی، تیم تهران با 26 امتیاز اول شد و تیم های تبریز و اصفهان مقام‌های دوم و سوم را بدست آوردند.
 
40 سال پیش در چنین روزی جوفریرز قهرمان سابق بوکس سنگین وزن جهان در مقابل حریف خود جی الیس به پیروزی رسید دیدار این 2 رقیب سیاه پوست در یک ورزشگاه روباز در ملبورن استرالیا برگزار شد جوفریزر در دور نهم پیکار موفق شد حریف قدرتمندش را ضربه فنی کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار