امروز یکشنبه 17 اسفند1393 هجری شمسی برابر با 17 جمادی‌الاول 1436 هجری قمری و 8 مارس 2015 میلادی است.

بهترین وزنه بردار جهان معرفی شد/ شکست تیم ملی فوتبال ایران مقابل کویت*تاپ*به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 114 سال پیش در چنین روزی مسابقات اسکی شامل پرش با اسکی و اسکی چوگان اولین بار در پایتخت نروژ برگزار شد.
 
64 سال پیش در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در دومین مسابقه خود در رقابت های فوتبال اولین دوره بازی های آسیایی در هند مقابل تیم فوتبال ژاپن به تساوی بدون گل دست یافت، امیر آقا حسینی، عارف قلی زاده، مهدی نصیراوغلی، نادر افشار، امیر عراقی، بیاتی، ماکاریان، علوی نژاد، انصاری، برومند و شیکبی برای ایران بازی کردند تیم ایران در بازی دوم خود مقابل ژاپن با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی رسید.
 
58 سال پیش در چنین روزی تیم ملی اسکی ایران در یک مسابقه دوستانه برابر تیم ملی اسکی لبنان  به پیروزی رسید، ایران در این مسابقه 37 امتیاز بدست آورد و لبنان 28 امتیاز کسب کرد در قسمت مارپیچ کوچک محمود بیگلو توانست مکدونیان و رضا بازرگان اول تا سوم شدند، در قسمت سرعت ابراهیم جاجا و ژاندروژ اول و تا دوم شدند و محمود بیگلو از ایران سوم شد.
 
45 سال پیش در چنین روزی مسابقه قهرمانی دو صحرانوردی باشگاه های تهران برگزار شد در این مسابقه تیم پاس اول، استقلال دوم، قصر یخ سوم و پرسپولیس چهارم شد، در رده بندی انفرادی کاظم رستمی از پاس اول، غلام حبیبی دوم و خلیل مومنی سوم شد.
 
41 سال پیش در چنین روزی در جریان مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه های ایران تیم های پرسپولیس و عقاب در ورزشگاه امجدیه و در حضور 25 هزار تماشاگر در برابر هم قرار گرفتند، این مسابقه پس از پایان وقت قانونی با نتیجه صفر صفر به پایان رسید.
 
40 سال پیش در چنین روزی در جریان مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه های ایران جام تخت جمشید تیم های پرسپولیس و راه آهن در برابر هم قرار گرفتند تیم راه آهن با نتیجه 3 بر2 پرسپولیس را شکست داد.
 
39 سال پیش در چنین روزی مسابقات بین‌المللی دو صحرانوردی در انگلستان برگزار شد در قسمت مردان کارلوس لوپز دونده پرتغالی مسافت 12 کیلومتری مسابقه را در مدت 34 دقیقه و 47 ثانیه و 8 دهن ثانیه طی کرد و مقام نخست را بدست آورد.
 
سیمون و برنارد برد عناوین دوم و سوم را کسب کردند در رده بندی تیمها، انگلستان اول و بلژیک و فرانسه دوم و سوم شدند در قسمت زنان کارمن بلراز اسپانیا اول شد و در  قسمت جوانان اریک از آمریکا به مقام نخست رسید.
 
38 سال پیش در چنین روزی نوزدهمین دوره مسابقات شمشیر بازی جوانان ایران با قهرمانی شمشیربازی جوانان تهران به پایان رسید در این دوره از مسابقات 71 شمشیر باز از 8 شهر ایران به رقابت پرداختند در فلوره مجید قلی پور از تهران اول شد و دراپه محمد خلیلی از تهران قهرمان شد در سابرواهیگ گرگوریان از تهران مقام نخست را کسب کرد.
 
30 سال پیش در چنین روزی فدراسیون بین‌امللی وزنه برداری  نعیم سلیمان اف و یا نعیم سلیمان اوغلو وزنه بردار 17 ساله بلغاری را  بهترین وزنه بردار جهان در سال 1984 میلادی معرفی کرد نعیم سلیمان اف با کسب 1630 امتیاز مقام نخست این رده بندی را بدست آورد استفان از بلغارستان با 473 امتیاز دوم و وارتاریان از شوروی با 399 امتیاز در مکان سوم قرار گرفت.
 
 
28 سال پیش در چنین روزی مسابقه برگشت از رقابت‌های مقدماتی المپیک 1988 سئول کره در منطقه آسیا بین تیم های ایران و کویت برگزار شد تیم کویت با تنها گل دقیقه 85، تیم ایران را با نتیجه 1 بر صفر شکست داد، این مسابقه درورزشگاه  دوحه قطر و در حضور 25 هزار تماشاگر برگزار شد دیدار رفت را ایران 2 بر یک پیروز شد، مرحوم دهداری سرمربی تیم ایران در این رقابت‌ها بود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: فوتبال ، مسابقات ، اسکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار