امروز سه شنبه 5 اسفند 1393 هجری شمسی برابر با5 جمادی الاول 1436 هجری قمری و 24 فوریه 2015 میلادی است.

ایران در ضربات پنالتی مغلوب آلمان شد/ استقلال 2 سپاهان صفر

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 63 سال پیش در چنین روزی تیم ملی اسکی ایران مرکب از کدونیان، اسماعیل پنجه شیر، ابراهیم قنادی، بهادر فیاپو و محمد کاظم گیلان پور در بیروت در یک رقابت دوستانه با تیم ملی لبنان در رشته مارپیچ به پیروزی رسید.

58 سال پیش در چنین روزی در مسابقه دو 4 در هزار متر امدادی که با شرکت 10 استان برگزار شئ، تیم مشهد اول، تیم تهران دوم و تیم فارس سوم شد، حسین هاشمی، هاشم رحیمیان،توشیزی، زرنگ و غفوریان اعضای تیم مشهد بودند.

57 سال پیش در چنین مسابقات شطرنج قهرمانی کشور برگزار شد در این دوره از مسابقات یوسف صفوت با 5/13 امتیاز، مصطفوی با 5/11 امتیاز و لطفی با 10 امتیاز اول تا سوم شدند.

همچنین 56 سال پیش در چنین روزی در مسابقات شنای قهرمانی استرالیا جان کنداد شناگر 15 ساله استرالیایی 6 رکورد جهانی شنا در این دوره از مسابقات شکست و ستاره مسابقات شناخته شد.

50 سال پیش در چنین روزی در یک مسابقه دوستانه چوگان که بین تیم های ایران و اردن برگزار شد تیم ایران توانست 5-2 تیم اردن را شکست دهد این مسابقه در کیلومتر 14 جاده کرج برگزار شد.

47 سال پیش در چنین روزی تیم ملی کشتی آزاد ایران با 5 کشتی گیر در جام نفیس جمهوری گرجستان شرکت کرد در این مسابقات حیدری در وزن اول مدال طلا گرفت، محمد حاج کاظمی، عباس، صحرایی و معینی نیز به مقام سوم رسیدند و مدال برنز گرفتند.

45 سال پیش در چنین روزی مارتین مکردی در مسابقه دو 600 یارد که در تالار سرپوشیده لس آنجلس برگزار شد عنوان قهرمانی جهان را بدست آورد. مکردی مسافت مسابقه را در زمان 1 دقیقه و 7 ثانیه و 8 صدم ثانیه دوید و رکورد سابق جهان را تغییر داد.

در همین مسابقات در 500 یارد کتی همبند با زمان 1 دقیقه و 6 ثانیه و 3 صدم ثانیه مقام اول را بدست آورد و 2 ثانیه رکورد جهانی این رشته را کاهش داد. 42 سال پیش در چنین روزی در مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه های ایران تیم های استقلال و سپاهان در برابر هم قرار گرفتند. تیم استقلال موفق شد سپاهان را با نتیجه 2 بر صفر شکست دهد. این مسابقه در ورزشگاه امجدیه و در حضور 10 هزار تماشاگر برگزار شد. گل های این مسابقه را علی جباری و مرحوم غلامحسین مظلومی به ترتیب در دقایق 43 و 61زدند.

38 سال پیش در چنین تیم فوتبال ارتش ایران در مرحله مقدماتی رقابت های فوتبال ارتش های جهان در عربستان در مسابقه دوم خود با تیم ارتش آلمان غربی به تساوی 3_3 دست یافت، اما در ضربات پنالتی تیم ایران مغلوب ارتش آلمان شد. ارتش ایران با یک پیروزی و 2 شکست عنوان دوم گروه را بدست آورد و از راهیابی به مرحله بعد بازماند. ایران در اولین مسابقه خود 3 بر 1 عربستان را شکست داده بود.

32 سال پیش در چنین روزی مسابقات قهرمانی تنیس روی میز نوجوانان ایران با شرکت 7 تیم برگزیده از استانهای کشور برگزار شد. تیم تهران مقام نخست را بدست آورد، در مسابقات انفرادی رامین حجتی از تهران اول، محمود پارسازاده از تهران دوم و سیامک شعبانی از کردستان سوم شد. در رقابت های دونفره مهری گیوه چی و عباسعلی علایی از مازندران اول شدند و محمود پارسازاده و رامین حجتی مقام دوم را کسب کردند.

30 سال پیش در چنین روزی در یک دوره مسابقه بین المللی دو و میدانی داخل سالن در شهر کلن آلمان غربی موگن از کشو میزبان در پرش ارتفاع از مانع 2 متر و 39 سانتی متری عبور کرد و یک سانتی متر رکورد قبلی این ماده را افزایش داد. رکورد قبلی این رشته 2 متر و 38 سانتی متر و متعلق به پاتریکس از سوئد بود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار