رئیس کمیته فنی شنا گفت:‌ رشد فنی شناگران در هر مرحله از مسابقات لیگ بسیار چشمگیر و محسوس است.

ملی پوشان در فصل تمرین خوب رکورد زدند/رسانه‌ای شدن بیشتر شنا، سلامت جامه را هم شامل می‌شودفرشاد کرمی، رئیس کمیته فنی شنا در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: ‌مسابقات لیگ امسال از همان ابتدا با 12 تیم آغاز شد و رشد فنی شناگران در هر مرحله ملموس است.

وی تصریح کرد: با وجود این که ملی پوشان در فصل تمرینی و آماده سازی سخت برای حضور قدرتمند و کسب پیروزی مسابقات قهرمانی جهان هستند ولی وضعیتشان قابل قبول است. امیدواریم در دور بعد رکوردهای آن هم ارتقاء‌ پیدا کند.

وی گفت:‌ یکی از نکات قابل قبول در لیگ امسال حضور پر رنگ شناگران جوان است، رهام پیروانی توانست در ماده 50 متر کرال پشت رکورد ملی را جابه جا کند. قدرت انگیزه جوانان شناگر ما را به‌ آینده درخشان شنا امیدوارتر کرده است.

کرمی در پاسخ به این سوال که آیا از نظر عدم تمرین در شنا، برگزاری مسابقه در طول تمرینات تیم ملی، برای ملی پوشان مشکل ساز نمی‌شود؟ گفت:‌ در اصول تمرینی شنا، شناگران باید در مسابقات زیادی شرکت کنند تا مربیان شرایط آن ها را به خوبی درک کنند و نقاط ضعف و قوتشان را محک بزنند، به طور کلی مسابقه بهترین نوع تمرین برای ملی پوشان است.

وی گفت:‌ امسال برای نخستین بار مسابقات لیگ شنا مورد پوشش پخش مستقیم تلویزیونی قرار گرفت و این مسئله رشد شنا در کشور و توجه مسئولان به این رشته را تا حد قابل توجهی ارتقا می‌دهد. امیدوارم شنا در بحث رسانه‌ای بیشتر مورد توجه قرار گیرد، با توجه به اینکه توجه به آن جنبه سلامت جامعه را هم در برمی‌گیرد، پوشش خبری این رشته استعدادها را برای فعالیت حرفه ای در شنا تشویق می‌کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: ملی پوشان ، مسابقات ، لیگ ، شنا ، کرمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار