امروز شنبه 23 اسفند 1393 هجری شمسی برابر با 23 جمادی الاول 1436 هجری قمری و 14 مارس 2015 میلادی است.

معرفی مرد سال ورزش ایران*تاپ*به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ، 68 سال پیش در چنین روزی مسابقات دوچرخه سواری داخل کشور در تهران برگزار شد و در یک کیلومتر شروع ساکن در تایم تریل پرویز خسروانی مسافت مسابقه را در زمان یک دقیقه و 18 ثانیه و 3 دهم ثانیه رکاب زد و قهرمان این ماده شد.
 
58 سال پیش  در چنین روزی با نظر خواهی از قهرمانان، دست اندرکاران، نویسندگان ورزشی و مدیران ورزش کشور غلامرضا تختی به عنوان مرد سال ورزش ایران معرفی شد.
 
همچنین 58 سال پیش در چنین روزی مسابقات کشتی قهرمانی راه آهن های جهان در استانبول ترکیه برگزار شد  که تیم ترکیه به مقام اول، ایران به مقام دوم رسید.
 
همین طور 58 سال پیش در چنین روزی مسابقه دو صحرانوردی قهرمانی ارتش به مسافت 6 کیلومتر در تهران برگزار شد، درویش جدایی از سپاه یک اول، زرنگ از سپاه یک دوم و چوب تراش از سپاه پنج سوم شد.
 
57 سال پیش در چنین روزی تیم ملی وزنه برداری ایران به سرپرستی عبدا... نادری به مسکو رفت، علی صفا سنبلی، هنریک تمرز، ابراهیم پیروی، حسن منصوری و محمد حسن رهنورد اعضای تیم ملی ایران بودند در این رقابت ها که وزنه برداران پنج کشور جهان در آن حضور داشتند علی صفا سنبلی و محمد حسن رهنوردی 5/2 کیلوگرم رکورد یک ضرب آسیا را در دسته میان سنگین افزایش دادند.
 
همچنین 57 سال پیش در چنین روزی در یک مسابقه فوتبال بین  تیم استقلال ایران و ریاض عراق  که در ورزشگاه امجدیه تهران برگزار شد تیم استقلال با زدن 2 گل تیم ریاض عراق را شکست داد، زننده گل های استقلال محمود بیاتی و نادر افشار بودند.
 
45 سال پیش در چنین روزی مسابقات ژیمناستیک قهرمانی باشگاه های تهران با حضور 54 ژیمناست از 9 استان برگزار شد در پایان این رقابت ها تیم ژیمناستیک باشگاه استقلال به مقام قهرمانی این مسابقات رسید و تیم های پرسپولیس و آریا عنوان های دوم وسوم را کسب کردند در مجموع شش اسباب مرتضی قماشی با کسب 53 امتیاز مقام قهرمانی را بدست آورد و اکبر نامداری به مقام دوم رسید.
 
44 سال پیش در چنین روزی تیم فوتبال باشگاه بنفیکا پرتغال در دومین مسابقه خود در ورزشگاه امجدیه 2 بر صفر تیم فوتبال باشگاه پاس تهران را شکست داد، در این دیدار سلیمانی و امانیتو در دقایق 36 و72 برای بنفیکا گل زدند در این مسابقه که حدود 25 هزار تماشاگر آن را تماشا کردند تیم پاس در مقابل تیم قدرتمند بنفیکا بازی نسبتا خوبی را ارائه کرد در این دیدار کیوان کی نفس، حسین کازدانی، حسن حبیبی، مجید حلوایی، جواد ا... .وردی، محسن هوشنگی، همایون شاهرخی، علی مناجاتی، محمود یاوری، پرویز میرزا حسن، مهدی مناجاتی، محمدعلی مالکیان و اصغر شرفی برای تیم پاس بازی کردند.
 
43 سال پیش در چنین روزی در مسابقات فوتبال  قهرمانی باشگاه های ایران تیم های پاس و استقلال برابر هم قرار گرفتند و تیم پاس موفق شد با نتیجه 3 بر صفر تیم استقلال را شکست دهد از سه گل این دیدار، 2 گل را پرویز میرزاحسن در دقایق 56و73 و یک گل را محمدعلی مالکیان در دقیقه 75 زد این مسابقه در ورزشگاه امجدیه در حضور 10 هزار تماشاگر برگزار شد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ورزش ، مسافت ، مسابقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار