تقویم تاریخ در آیینه ورزشی؛

پیروزی تیم پیکان با گل‌های پروین و کلانی

امروز شنبه 16 اسفند 1393 هجری شمسی برابر با 16 جمادای الاول 1436 هجری قمری و 7 مارس 2015 میلادی است.

پیروزی تیم پیکان با گل‌های پروین و کلانی به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 64 سال پیش در چنین روزی مسابقه دو ماراتن اولین دوره بازی‌های آسیایی در دهلی نو برگزار شد و در پایان این مسابقه کوتاسینگ‌ از کشور میزبان مدال طلا را بدست آورد کادسو از ژاپن و سیرارات‌ سینگ‌ از هند مدال‌های نقره و برنز را کسب کردند.
 
47 سال پیش در چنین روزی تیم ملی کشتی فرنگی ایران و کسب از احمد خوشویی در وزن اول، جمال زاده در وزن دوم، اکبر یدالهی‌ در وزن سوم و محمد فرهنگ دوست در وزن چهارم به سرپرستی ومربیگری ناصر گیوه چی در مسابقات کشتی فرنگی جمهوری قزاقستان شوروی حضور یافت در این رقابت‌ها اکبر یدالهی در وزن سوم موفق به کسب یک مدال طلا شد.
 
45 سال پیش در چنین روزی تیم فوتبال باشگاه پیکان  تهران 2 بر صفر مقابل استقلال تهران به پیروزی رسید و مقام قهرمانی باشگاه‌های تهران را بدست آورد درا ین مسابقه که در ورزشگاه امجدیه و باحضور 30 هزار تماشاگر برگزار شد جک تیلور ازانگلستان قضاوت مسابقه را بر عهده داشت در این دیدار علی پروین در دقیقه 52 از روی نقطه پنالتی نخستین گل و حسین کلانی در دقیقه 65 دو میهن گل پیکان را زد.
 
 43 سال پیش در چنین روزی مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی در شوروی با حضور 120 کشتی گیر فرنگی کار از 12 کشور جهان برگزار شد تیم 4 نقره ایران با کسب یک مقام چهارمی، هیچ عنوانی دیگری بدست نیاورد  
فیروز علیزاده  در 57 کیلو گرم مقام چهارم را بدست آورد و تیم شوروی با 9مدال طلا بااقتدار قهرمان جهان شد. تیم بلغارستان با یک مدال طلا عنوان دوم را کسب کرد.
 
41 سال پیش در چنین روزی مسابقه نهایی والیبال قهرمانی باشگاه های تهران بین دو تیم استقلال و دخانیات برگزار شد و تیم دخانیات توانست در حضور 5 هزار تماشاگر ، تیم استقلال را 3 بر2 شکست دهد حسین تهرانی ، حسن کرد، چایچی، قدیری، نادرپاک اندام، استخری، حصیری، فاضلی و شهابی اعضای تیم دخانیات بودند.
 
40 سال پیش در چنین روزی در مسابقات شمشیر بازی قهرمانی جوانان ایران که در اهواز برگزار شد در سلاح فلوره، بیژن سرهنگ پور از اصفهان، کیوان طلوعی از اصفهان و احمد اسکندر پور از تهران سوم شد.
 در سلاح سابر علی فراهانی از  آبادان اول، احمد اسکندرپور از تهران دوم و مهرزاد شفاعی از تهران سوم شد در سلاح اپه بیژن سرهنگ پور از اصفهان دوم، فرهاد زنگنه از کرمانشاه دوم و ایرج دستگردی از اصفهان  سوم شد در فلوره دختران کرد از خرمشهر ، شهین حاصلی از آبادان و نسترن سلیمانی از خرمشهر به ترتیب اول تا سوم شدند این رقابت‌ها با شرکت شمشیرباز در دو دوره برگزار گردید.
 
39 سال پیش در چنین روزی تیم والیبال باشگاه دخانیات تهران  در مسابقات پایانی مرحله برگشت اولین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی ایران جام پاسارگاد 3 بر2 مقابل پرسپولیس پیروز شد و مقام قهرمانی را بدست آورد این دیدار در تالار والیبال ورزشگاه آزادی تهران در حضور 12 هزار تماشاگر برگزار شد دیدار رفت را نیز تیم دخانیات 3 بر صفر برده بود چایچی، میر حیدری، پرتوی، دوکانی، پاک، توکلی و امیری اعضا تیم دخانیات بودند.
 
35 سال پیش در چنین روزی مسابقات بدمینتون باشگاه‌ها و دانشگاه‌های تهران با شرکت 10 تیم در ورزشگاه امجدیه تهران برگزار شد تیم پرسپولیس متشکل از زمانی، میرنبی پور، توکلی و تورج بهرامی به مقام نخست رسید تیم‌های بانک سپه و بانک ملی عنوان‌های دوم و سوم را کسب کردند.
 
 32 سال پیش در چنین روزی تیم  ملی شش نفره کشتی آزاد ایران در مسابقات بین‍‌ المللی بلغارستان  موفق شد یک مدال طلا ، یک مدال نقره و یک مدال برنز بدست آورد و به مقام سوم رقابت‌ها دست یابد. در 52 کیلو گرم نجفی جویباری نقره گرفت. در 68 کیلو گرم کدخدایی برنده مدال طلا شد و در 100+ کیلو گرم علیرضا رضایی مدال برنز کسب کرد. 

انتهای پیام/

برچسب ها: گل ، تیم ، باشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار