تقویم تاریخ در آیینه ورزش؛

شکست پنجعلی و ناصرمحمد خانی مقابل مجارستان/ پروین مقابل لهستان روی نیمکت نشست

امروز چهارشنبه 15 بهمن 93 هجری شمسی برابر با 14 ربیع‌الثانی 1436 هجری قمری و 4 فوریه 2015 میلادی است.

شکست پنجعلی و ناصرمحمد خانی مقابل مجارستان/ پروین مقابل لهستان روی نیمکت نشستبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 49 سال پیش در چنین روزی تیم فوتبال  باشگاه اسپارتاپارا چک واسکوای در یک مسابقه دوستانه در ورزشگاه امجدیه 3 بر صفر تیم استقلال تهران را شکست داد. این مسابقه در حضور12 هزار تماشاگر برگزار شد همچنین 49 سال پیش در چنین روزی در مسابقات دوچرخه سواری دور ایتالیا به مسافت 1020 کیلوتر ژاک از فرانسه به مقام  قهرمانی رسید.

56 سال پیش در چنین روزی در مسابقات قهرمانی باشگاه های اسپانیا تیم‌های رئال‌مادرید و سویل در برابر هم قرار گرفتند، تیم رئال‌مادرید موفق شد با نتیجه 8 بر صفر تیم سویل را شکست دهد.

48 سال پیش در چنین روزی تیم فوتبال دانشگاه‌های انگلستان به ایران آمد و در دو مسابقه دوستانه با تیم های شاهین قهرمان و دانشگاه تهران شرکت کرد تیم شاهین 4 بر یک تیم دانشگاه‌های انگلیس  را شکست داد و تیم دانشگاه تهران 2 بر یک مغلوب حریف انگلیسی خود شد.

44 سال پیش در چنین روزی در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های تهران تیم های پرسپولیس و قصر یخ در برای یکدیگر قرار گرفتند پرسپولیس موفق شد با نتیجه 2 بر صفر قصر یخ را شکست دهد، گل های این دیدار را صفرا ایران پاک و علی پروین در دقایق 32و 38 زدند. این مسابقه در ورزشگاه امجدیه در حضور7 هزار تماشاگر برگزار شد در همین روز تیم های پاس و پیام در برابر هم قرار گرفتند پاس موفق شد با نتیجه 2 بر صفر تیم پیام را شکست دهد.

42 سال پیش در چنین روزی تیم فوتبال باشگاه پرسپولیس تهران در رقابت های قهرمانی باشگاه‌های ایران مقابل حریف دیرینه خود استقلال با نتیجه 4 بر 1 به پیروزی رسید این مسابقه در ورزشگاه امجدیه و در حضور 30 هزار تماشاگر برگزار شد، حسین کلانی در دقایق 42 و 89، صفر ایران پاک در دقیقه 55 و محمود خوردبین در‌ دقیقه 74 برای پرسپولیس گل زد، علی جباری نیز در دقیقه 75 برای استقلال گلزنی کرد.

39 سال پیش در چنین روزی دوازدهمین دوره بازی های المپیک زمستانی در اتریش  آغاز شد در این رقابت‌ها1036 ورزشکار از 34 کشور جهان شرکت کردند مراسم افتتاحیه این بازی‌ها در هوایی بسیار سرد برگزار شد.

35 سال پیش در چنین روزی میشل کروس شناگر سرشناس تیم آلمان غربی در یک دوره مسابقه بین‌المللی شنا در آلمان غربی رکورد شنای 400متر آزاد مردان  را تغییر داد او 400 متر را در 3دقیقه و 42 ثانیه و 40 صدم ثانیه شنا کرد و رکورد سابق خود را 40 2صدم ثانیه کاهش داد.

25 سال پیش در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در دومین مسابقه خود مقابل تیم های فوتبال لهستان 1 بر صفر شکست خورد این دیدار در  ورزشگاه آزادی و در حضور 30 هزار تماشاگر برگزار شد.علی پروین سرمربی تیم ملی ایران در این رقابت بود.

29 سال پیش در چنین روزی تیم فوتبال منتخب آسیا در شهر دوحه قطر مقابل تیم ملی فوتبال مجارستان 2 بر صفر شکست خورد در این مسابقه  ناصر محمدخانی و محمد پنجعلی در تیم منتخب آسیا حضور داشند و بازی بسیار خوبی به نمایش گذاشتند. محمد پنجعلی کاپیتان تیم منتخب آسیا در این مسابقه بود تیم منتخب آسیا در اولین مسابقه خود با نتیجه 3 بر صفر تیم مجارستان شکست خورده بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: میلادی ، فوتبال ، شنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار