یک برنامه رادیویی با موضوع اهمیت و جایگاه پیشکسوتان فوتبال کشور با حضور محمد پنجعلی کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال کشور، مهدی تاج رئیس سازمان لیگ و سید محمدسعید مدنی سردبیر کیهان ورزشی روانه آنتن رفت.

تاج: حباب لیگ برتر در آستانه ترکیدن است/ پنجعلی: برخی مدیران فوتبال با یک تلفن جابجا می شوندبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، در این برنامه ورزشی که از رادیو گفت‌و‌گو به روی آنتن رفت مهدی تاج رئیس سازمان لیگ کشور، با بیان این که هر آدم قابلی باید برای ما قابل احترام باشد ،گفت : پیشکسوتان دوره های مختلف فوتبال کشور باید مورد احترام قرار بگیرند و فرقی بین آنها وجود ندارد.

تاج در بخشی از سخنان خود با بیان این که لیگ فوتبال کشور در آسیا در جایگاه دوم قراردارد، اظهار کرد: این لیگ مانند حبابی است که ممکن است هر لحظه بترکد.

*وقتی کارخانه ها تیم داری می کنند...

وی با بیان این که در کشور نمی توان حقوق شناخته شده فوتبال را آن چنان پیگیری نمود، تصریح کرد: در دنیا باشگاه های فوتبال با درآمدی که از فوتبال کسب می کنند کارخانه داری می کنند ولی در فوتبال کشور ما کارخانه ها هستند که تیم داری می کنند.

تاج با تاکید بر این که باشگاه ها باید دارای زمین و ورزشگاه مختص به خودشان باشند، افزود: باید در فوتبال کشور جوان گرایی صورت گیرد که خوشبختانه تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته که نمود عینی آن را در تیم ملی فوتبال کشور مشاهده کردیم.

وی در مورد اختصاص قسمتی از ورزشگاه آزادی به پیشکسوتان جهت تماشای مسابقات فوتبال گفت: در حال حاضر با توجه به این که تیم های فوتبال کشور دارای زمین و ورزشگاه های مختص خود نیستند مدیران 2 تیم استقلال و پرسپولیس برای حضور در ورزشگاه باید کارت نشان دهند چه برسد به پیشکسوتان. در وهله اول برای حل این موضوع باید تیم ها دارای زمین و ورزشگاه باشند تا آن ها خود بتوانند قسمتی از جایگاه تماشاچیان را به پیش کسوتان اختصاص دهند.

*پیشکسوتان ورزشی مورد بی‌مهری رسانه ها هستند

در این برنامه سید محمد سعید مدنی سردبیر کیهان ورزشی، با بیان این که در ورزش  کشور از سرمایه و نعمت های انسانی زیادی از جمله تجربه پیش کسوتان برخورداریم، اظهار کرد: هرچه قدر ارزش این نعمت ها را بیشتر بدانیم موفق تر خواهیم بود.

سردبیر کیهان ورزشی افزود: متاسفانه در فوتبال کشور افراد در جایگاه واقعی خود قرار ندارند و در چنین سیستمی طبیعی است که جایگاه پیش کسوتان رعایت نشود. 

وی با انتقاد از این که در ورزش کشور از جمله فوتبال، حریم و حرمت ها رعایت نمی شود، تصریح کرد: در ورزش های حرفه ای دنیا پیش کسوتان از سوی مدیران و رسانه ها مورد احترام قرار می گیرند ولی در ایران بعضا این پیشکسوتان از سوی رسانه ها مورد بی‌مهری قرار می گیرند و در عوض یک مربی درجه 8 خارجی مورد توجه آن چنانی قرار می گیرد.

مدنی با اعتقاد بر این که در ورزش کشور مشکل فرهنگی وجود دارد، گفت: یکی از نمودهای عینی این مشکل فرهنگی عدم استفاده صحیح از داشته ها و ظرفیت ها است.

*مدیرانی که با یک تلفن جابجا می شوند

در این برنامه محمد پنجعلی کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال کشور، نیز با اشاره به برخی بی مهری هایی که در مورد پیشکسوتان فوتبال کشور صورت گرفته، اظهار کرد: در فوتبال کشور شعار زیاد می دهیم ولی در عمل روند به گونه دیگری است.

این بازیکن اسبق فوتبال با بیان این که بسیاری از مدیران فوتبالی کشوراز جنس فوتبال نیستند، افزود: خیلی از آن ها با حضور در این عرصه به دلیل نداشتن تجربه و آگاهی لازم در مورد فوتبال به این ورزش ضربه زده اند.

پنجعلی ادامه داد: بسیاری در فوتبال کشور سرجای خود قرار ندارند و بعضا با یک تلفن مدیران جابه جا می شوند.

وی به مدیریت ضعیف فوتبال کشور نیز اشاره کرد و گفت: بسیاری از مدیران و مربیان باشگاه ها نتیجه گرا هستند چراکه اگر نتیجه نگیرند عوض می شوند و این موضوع باعث لطمه زدن به کیفیت فوتبال کشور شده است.

کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال کشور با بیان این که باید در فوتبال کشور با برنامه ریزی مناسب به سمت در آمد زایی حرکت کنیم در بخشی دیگر از صحبت های خود تصریح کرد: من بارها گفته ام درد فوتبال کشورمان زیرساخت ها است و نباید به دنبال اشخاص بگردیم.

*در مورد برخی باشگاه ها به فیفا دروغ گفته ایم

وی با بیان این که علنا در مورد ورزشگاه هایی که در اختیار باشگاه های فوتبال کشور است به فیفا دروغ گفته ایم به برخی از سخنان مهدی تاج در این برنامه اشاره کرد و افزود: خود آقای تاج نیز در این بستر بیمار مشغول به فعالیت هستند و از این بستر بیمار ناراحت است.

این بازیکن اسبق فوتبال بر اهمیت توجه به پیشکسوتان و تیم های پایه فوتبال تاکید کرد و افزود: در ایتالیا در راستای توجه به تیم های پایه و ایجاد انگیزه در بین این بازیکنان، مسابقات تیم های پایه به صورت مستقیم از برخی ازشبکه های تلویزیونی پخش می شود.

این پیشکسوت فوتبال کشورمان درمورد فعالیت صندوق پیش کسوتان ورزش کشور نیز گفت: این صندوق پیشکسوتانی که قهرمان ملی بوده اند را بیمه تکمیلی می کند و ماهی حدود 110 الی 120 هزار تومان به پیشکسوتان پیش از این پرداخت می کرد که در حال حاضر فکر می کنم این پرداخت قطع شده است.

وی ادامه داد: در کشوری که 10 هزار میلیارد تومان نابود می شود چرا باید به پیشکسوت ورزش کشور این رقم ناچیز داده شود تا آن ها در این وضعیت گرانی و تورم 8 شان گرو نه شان باشد.

پنجعلی با بیان این که نباید به فوتبال نگاه امنیتی داشت، تاکید کرد: باید مردم را وارد بدنه فوتبال کنیم.

این بازیکن اسبق فوتبال به حضورش در مسابقات جام جهانی در دوره های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: در جام جهانی برزیل برای پیشکسوتان جهت تماشای مسابقات جایگاه خاصی را در ورزشگاه ها مشخص کرده بودند و با احترام ویژه ای با آن ها برخورد می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار