تیم ملی والیبال زیر ۱۷ سال پسر ایران در سومین و آخرین دیدار خود در مرحله مقدماتی قهرمانی جهان مغلوب مصر شد تا به عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله حذفی شود.

نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۷ سال پسر جهان از روز شنبه سوم شهریور به میزبانی بلغارستان و با حضور ۱۶ تیم آغاز شد و به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت.

تیم ملی والیبال زیر ۱۷ سال پسر ایران در سومین و آخرین دیدار خود در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها از ساعت ۱۱:۳۰ امروز (دوشنبه پنجم شهریور) به مصاف مصر رفت که دو تیم برای کسب سومین برد و صدرنشینی رقابت ویژه با یکدیگر داشتند و تیم ایران سه بر دو مغلوب حریف شد تا نخستین ناکامی را قبل از مرحله حساس حذفی تجربه کند.

شاگردان آرش صادقیانی در ست سوم و چهارم ۲۵ بر ۱۹ و ۲۷ بر ۲۵ به پیروزی رسیدند، اما در ست‌های اول، دوم و پنجم این مسابقه با امتیاز‌های ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۲۲ و ۱۵ بر ۱۳ مغلوب حریف شدند تا به کار خود در مرحله مقدماتی با دو برد و ۷ امتیاز و کسب جایگاه دوم جدول گروه B پایان دهند.

کامیاب عبدالهی‌فر، آرمین آسیایی، شنتیا به‌نژاد، محمد رئوف خوشحال، طا‌ها محسنی، سید محمدمهدی حسینی و مسعود ایمری (لیبرو) ترکیب آغاز کننده تیم ملی والیبال زیر ۱۷ سال پسر ایران در این مسابقه بودند.

تیم مصر ست نخست این مسابقه را تهاجمی شروع کرد و موفق به ایجاد اختلاف چهار امتیازی با تیم ایران شد و تا امتیاز ۱۵ بر ۱۱ این روند ادامه داشت، اما شاگردان صادقیانی در امتیاز ۱۵ مسابقه را به تساوی کشاندند تا سرمربی مصر وقت استراحت درخواست کند. در نهایت این ست ۲۵ بر ۱۹ به سود مصر به پایان رسید تا تیم ایران نخستین ست باخته خود را در این رقابت‌ها تجربه کند. الفری کاپیتان تیم ملی والیبال زیر ۱۷ سال مصر با عینک معمولی در این مسابقه حضور داشت. در ست نخست مصر با ۱۴ حمله و چهار دفاع عملکرد خوبی ثبت کرد و تیم ایران موفق به کسب ۱۰ امتیاز حمله و یک سرویس شد. در این ست سینا حضرتی نیز به بازی آمد. 

امیرحسین نقوی و سینا حضرتی در ست دوم در ترکیب تیم ایران قرار گرفتند. دو امتیاز نخستین این ست به مصر رسید، اما دو تیم رقابت بسیار نزدیکی در این ست داشتند و پایاپای امتیاز‌ها را کسب کردند و در امتیاز ۱۱ بر ۹ به سود ایران، سرمربی مصر درخواست استراحت کرد تا از اختلاف امتیاز ایران جلوگیری کند. یکی از مشکلات تیم ایران در ست‌های اول و دوم نبود دفاع منجر به کسب امتیاز بود.

در پایان ست دوم دو تیم در حمله با ۲۷ امتیاز برابر شدند، اما مصری‌ها ۱۰ امتیاز دفاع کسب کردند که ایران در این آتیم امتیازی به دست نیاورده بود. از سوی دیگر تیم ایران سه امتیاز سرویس کسب کرده بود که مصری‌ها در این زمینه پوئنی به دست نیاورده بودند.

در ست سوم امیررضا مشهدبان و امیرعلی فرج‌پور نیز به میدان آمدند تا تیم ایران با ترکیبی متفاوت مسابقه را شروع کند. رقابت دو تیم در این ست نیز نزدیک پیش رفت، اما تیم ایران کم کم برتری خود را به حریف دیکته کرد به گونه‌ای کهه در امتیاز شانزده، ۶ امتیاز از مصر پیش بیافتد. در نهایت تیم ایران ۲۵ بر ۱۹ به پیروزی رسید تا دو بر یک در ست شماری با حریف شود. در ابتدای این ست سرمربی تیم ملی والیبال زیر ۱۸ سال ایران کارت زرد از داور دریافت کرد.

دو تیم در ست چهارم رقابت نزدیکی با یکدیگر داشتند، اما مصری‌ها در میانه راه چند امتیاز متوالی کسب کردند تا صادقیانی در امتیاز ۱۰ بر ۷ به سود مصر وقت استراحت درخواست کند. دو تیم در امتیاز ۱۵ برابر شدند تا کار برای مصری سخت شود. زیر ۱۷ ساله‌های ایران در ادامه این ست برتری خود را به مصر دیکته کردند و چهار امتیاز پیش افتادند و در نهایت ۲۷ بر ۲۵ به پیروزی رسیدند تا در ست شماری با قهرمان آفریقا برابر شوند.

تیم ایران در ست پنجم ۱۵ بر ۱۳ مغلوب حریف شد تا در نهایت این مسابقه سه بر دو به سود مصر به پایان برسد و کام‌بک تیم ایران کامل نشود.

کامیاب عبدالهی‌فر با کسب ۲۰ پوئن، امتیازآورترین بازیکن ایران برابر مصر در مرحله مقدماتی رقابت‌های والیبال قهرمانی زیر ۱۷ سال پسر جهان ۲۰۲۴ شد.

تیم ملی والیبال زیر ۱۷ سال پسر ایران که به عنوان تیم دوم گروه مرحله مقدماتی را به پایان رساند، در مرحله نخست حذفی قهرمانی جهان به مصاف تیم سوم گروه چهارم (شیلی) می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار