معاون وزیر راه و شهرسازی ازموافقت‌نامه پیمان تکمیل طرح و ساخت راه آهن تهران - همدان - سنندج با یک شرکت چینی خبر داد و گفت: در راستای تحقق سیاست‌های دولت در تامین و جذب منابع از روش‌هایی فارغ از بودجه عمومی، این موافقت نامه که شامل تکمیل طرح و ساخت این خط ریلی به همراه تامین منابع مالی به روش فاینانس است با شرکت چینی منعقد شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه با اعضای هیئت عالی رتبه شرکت چینی موافقت نامه پیمان تکمیل طرح و ساخت راه آهن تهران-همدان-سنندج را امضا کرد.  
 
این موافقت نامه در امتداد تفاهم نامه قبلی که چند ماه گذشته فی مابین شرکت ساخت و توسعه و طرف چینی مبادله شده بود، امروز به امضای طرفین رسید.  
 
علی نورزاد در رابطه با این توافق نامه گفت: در راستای تحقق سیاست‌های دولت یازدهم برای تامین و جذب منابع طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای فارغ از منابع عمومی لازم است از تمامی ظرفیت‌ها و روش‌های موجود تامین مالی بهره بردکه امضای این موافقت نامه در همین راستا و برای تکمیل طرح و ساخت راه آهن تهران-همدان-سنندج است.  
 
وی اضافه کرد: در این موافقت نامه پیمانکار چینی مسئول تامین منابع مالی به روش فاینانس نیز است که مواردی از این دست ما را در پیشبرد اهداف توسعه خطوط ریلی مبتنی بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور یاری خواهد کرد.  
 
نورزاد ادامه داد: پس از سفر ریاست جمهور به چین توافقات راهگشایی برای استفاده از ظرفیت فاینانس بین دو کشور انجام و بسترهای لازم برای این امر محقق شد که امضای این موافقت نامه پیمان حاصل همین ارتباطات موثر مابین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین است.  
 
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه تاکید کرد: در این جلسه مقرر شد تا طرفین نسبت به انجام مقدمات ال سی در اسرع وقت اقدام نمایند و در خلال گشایش ال سی، بررسی‌های فنی برای دستیابی به توافق نهایی و امضا و مبادله قرارداد را انجام دهند.  
 
گفتنی است مبلغ این قرارداد به روش فاینانس از طریق خط اعتباری ایران و چین تامین خواهد شد.  
طـرح راه آهـن تهران – همدان - سنندج به طول ۴۱۰ کیلومتر و یک خطه با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برای مسافری و۱۲۰ کیلومتربرای باری طراحی شده است. این طرح در مسیر خود از شهرهای تهران، رباط کریم، ساوه، فامنین، همدان، بهار، قروه و سنندج عبور می‌کند.  
 
همچنین تعداد ۱۲ ایستگاه شامل همدان و ساوه (به عنوان ایستگاه‌های تشکیلاتی درجه ۱)، نوبران و فامنین (به عنوان ایستگاه‌های مسافری درجه ۲) و ۸ ایستگاه درجه۳ (که در دو فاز اول و دوم ساخته می‌شوند) در این مسیر در نظر گرفته شده است.  
 
این طرح علاوه بر آنکه از لحاظ حمل ‌و نقل داخلی بار و مسافر استان‌های همدان و کردستان را به شبکه راه‌آهن سراسری متصل می‌کند، باعث فراهم ‌آوردن بستری مناسب به ‌منظور احداث طرح‌ها و صنایع جدید، بهبود وگسترش شبکه ترابری منطقه و همچنین افزایش ایمنی سیر وکاهش مصرف سوخت می‌شود.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: تامین ، منابع ، مالی ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار