سخنگوی مرکز مبادله در خصوص جزئیات دریافت سکه مرکز مبادله نکاتی را مطرح کرد.

اصغر بالسینی سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از ۱۳ اسفند ماه سال گذشته تا الان ۱۷ حراج سکه از طریق سامانه معاملات سکه طلای مرکز مبادله ایران برگزار شده است که‌ در این حراج‌ها در مجموع ۳۱۸ هزار و ۸۹۲ قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان تخصیص داده شده است. سهم ربع سکه از این حجم تخصیص ۱۷۵ هزار و ۴۲ قطعه، نیم سکه ۵۲ هزار و ۳۹۶ قطعه و تمام سکه ۹۱ هزار و ۴۵۴ قطعه است.

او در ادامه اظهار کرد: شروع زمان تحویل سکه طلا بدون هزینه انبارداری از ۵ مهرماه بوده و تا ۱۲ مهرماه ادامه خواهد داشت. در این دوره فقط هزینه تحویل از سوی شعب بانک عامل دریافت می‌شود. هزینه تحویل ۳۰ هزار تومان به ازای هر سکه برای کل دوره خواهد بود.

بالسینی گفت: افرادی که در بازه زمانی ۱۴ مهرماه تا ۲۱ مهرماه برای دریافت سکه اقدام کنند، علاوه بر هزینه تحویل، باید هزینه انبارداری نیز پرداخت کنند. هزینه انبارداری سکه طلا ۵۰ هزار تومان در هر روز به ازای هر سکه خواهد بود و به شعبه بانک عامل پرداخت می‌شود که باید اشاره کرد این هزینه شامل روز‌های تعطیل هم خواهد بود.

او در پاسخ به این سوال که اگر فردی برای تحویل سکه‌های خود اقدام نکند چه اتفاقی رخ می دهد؟ عنوان کرد: در صورتی که فرد در بازه زمانی تحویل سکه اقدام به دریافت سکه نکند، معامله فسخ و پس از اعلام بانک عامل وجه معامله پس از کسر کارمزد خرید و سایر هزینه‌های عملیاتی به کیف پول خریدار برگشت داده می‌شود که در این صورت فسخ معامله به دلیل عدم مراجعه خریدار به شعبه انتخاب شده در سامانه جهت دریافت سکه طلا در مهلت مقرر رخ داده و خریدار به مدت ۱۸۰ روز از ثبت هرگونه سفارش خرید در سامانه منع خواهد شد.

برچسب ها: سکه طلا ، مرکز مبادله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار