شوراي رقابت از خودروسازان خواسته است تا ارديبهشت ماه جلوي اجراي طرح پيش‌فروش خودرو بر اساس شرايط فعلي را بگيرند.

جمشيد پژويان رئيس شوراي رقابت در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: در بحث قميت‌گذاري خودرو شايد درک درست از وظايف مربوطه و قانون گريزي وجود داشته باشد و هيچ‌کس بالاتر از رئيس جمهور به عنوان رئيس قوه مجريه نيست که با صراحت مطابق قانون به ويژه بند 5 اصل 44 قانون اساسي در خصوص دستور العمل تعيين قيمت اعلام کند که اين موضوع مربوط به شوراي رقابت است.
پژويان تصريح کرد: شوراي رقابت بر اساس قانون وظايفي دارد که اين وظايف براي نظارت و کنترل بازار است، در مورد مجلس و کميسيون اصل 90 هم آنها حق دارند که نگران شرايط فعلي بازار خودرو باشند اما به هيچ عنوان موضوع قيمت‌گذاري خودرو جزء وظايف کميسيون اصل 90 نيست و آنها حق تعيين کميته ندارند.

پژويان اظهار داشت: در رابطه با موضوع تعيين قيمت خودرو اين کار با توجه به زمان محدود در شوراي رقابت در حال بررسي است که  اميدواريم اين کار تا پايان فروردين و يا حداکثر اوايل ارديبهشت ماه به پايان برسد تا ما بتوانيم دستورالعمل تعيين قميت خودرو را به خودروسازان ارائه کنيم.
وي خاطر نشان کرد: در اين رابطه شوراي رقابت در مورد پارامترهاي تحت بررسي به هيچ عنوان پارامترهاي مربوطه را از دستگاه‌هاي فعال در اين عرصه نمي‌گيرد بلکه خود به طور مستقل بر اساس تحقيقات و مطالعات در حال انجام تهيه و به مرحله اجرا مي‌گذارد./س
برچسب ها: شورا ، قانون ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار