در روزهاي آغازين سال 92، بازار خودرو با رکود نسبي همراه شده و علت آن، اميد متقاضيان به کاهش قيمت ها پس از تعيين دستورالعمل نهايي قيمت گذاري است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ بازار خودرو در سال جديد نيز همچون روزهاي پاياني سال 91 در رکود بسر مي برد و کاهش تقاضاي خريد سبب افت نسبي قيمت ها شده است.

برهمين اساس، علت اصلي رکود بازار اين است که مشتريان در انتظار تعيين تکليف نهايي دستورالعمل قيمت گذاري خودرو در شوراي رقابت به سر مي برند و البته به کاهش قيمت ها اميد دارند و از خريد محصول خودداري مي کنند.

اين امر موجب شده قيمت بسياري از خودروها در بازار حتي به کمتر از قيمت رسمي کارخانه اي خود برسد.

همچنين، فعالان بازار خودرو با توجه به تاکيدات صورت گرفته از سوي شوراي رقابت و برخي نمايندگان مجلس معتقدند که به زودي قيمت رسمي انواع خودرو کاهش قابل ملاحظه اي خواهد داشت.

در چنين شرايطي دبير انجمن خودروسازان، احتمال کاهش قيمت ها را رد کرده و عنوان مي کند که در صورت اجرايي شدن اين مطلب، خودروسازان بامشکل مواجه مي شوند و توليد محصول دوباره روند کاهشي در پيش مي گيرد.

اما در مقابل رئيس شوراي رقابت بر تعيين دستورالعمل نهايي قيمت خودرو در اين شورا تاکيد دارد و مي افزايد: طبق قانون خودروسازان بايد از اين دستورالعمل تبعيت داشته باشند و قيمت محصولات خود را براساس اين دستورالعمل کاهش دهند.

در اين شرايط بازار خودرو که طي سال گذشته روي آرامش به خود نديده، همچنان در انتظار تصميم نهايي قيمت گذاري خودرو به سر مي برد.

براين اساس، شوراي رقابت زمان اعلام نهايي فرمول قيمت گذاري خودرو را پايان فروردين ماه عنوان کرده و البته پس از اتمام اين مدت بايد ديد که آيا خودروسازان به اجراي آن تن در مي دهند و بازار خودرو پس از فراز و فرودهاي بسيار به آرامش مي رسد يا خير؟/عب
برچسب ها: خودرو ، مشتریان ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۵۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۲
اگر قیمتها شکسته نشود همه موارد زیر سر دولت بوده و سیاسی کاری است
Ireland
سمیه
۲۳:۲۴ ۱۹ فروردين ۱۳۹۲
خواستن توانستن است قیمت باید کاهش یابد
Iran (Islamic Republic of)
جماعی
۲۳:۱۴ ۱۹ فروردين ۱۳۹۲
تو رو خدا تو تلویزیون پیگیری کنید و مدام در این زمینه برنامه بذارید بلکه فرجی شد قیمتها کاهش پیدا کنه ما بعد از خدا امیدمون به رهبری بعد شماست
Iran (Islamic Republic of)
سرباز ولایت
۱۲:۱۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۲
نخریدن مردم بهترین گزینه برای مهار قیمت هاست
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۱۲:۱۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۲
آيا خودروسازان به اجراي آن تن در مي دهند این جمله اخه واسه ی چی مگه قانونی نیست کار شورای رقابت باید عملی بشه بلاخره قانون قانونه
آخرین اخبار