دادگاه تجديد نظر بحرين رسيدگي به حکم نبيل رجب ، فعال حقوق بشر را به ماه آينده موکول کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه راشا تودي ؛ نبيل رجب ماه اوت به اتهام سازماندهي و حضور در تجمعات غير قانوني به سه سال حبس محکوم شد.

در پي صدور حکم دادگاه ، صدها نفر از طرفداران دموکراسي در اين کشور با حضور در خيابان خواستار آزادي وي شدند. ناآراميهاي بحرين از حدود دو سال قبل آغاز شد و درگيري ميان تظاهر کنندگان و نيروهاي پليس تقريبا هر روز ادامه دارد.

از زمان آغاز ناآراميها تاکنون حدود هشتاد نفر کشته شدند و هزاران نفر از تظاهر کنندگان که اکثريت آنها را شيعيان تشکيل مي دهند نيز توسط حاکمان سني اين کشور سرکوب شدند.
تظاهر کنندگان بحريني خواستار افزايش حقوق مدني  و ارائه فرصت هاي شغلي و تحصيلي برابر شدند.

سعيد يوسف المهفدا ، از مرکز حقوق بشر بحرين و از حاضران در جلسه دادگاه نبيل رجب در گفتگو با راشاتودي گفت شاهدان زيادي وجود دارند که حاضرند شهادت دهند تظاهراتي که نبيل رجب در آن حضور يافت مسالمت آميز بوده است اما قاضي دادگاه حاضر به شنيدن اظهارات شاهدان نشد. وي حضور شاهدان را ناديده گرفته و بدون توجه به درخواست شاهدان جلسه دادگاه را به هشتم نوامبر موکول کرد. گويا دولت بحرين قصد دارد تمام فعالان حقوق بشر و مخالفان را سرکوب کند همانطور که ماموران دولت محمد المسقطي ،  از ديگر فعالان حقوق بشر را نيز بازداشت کردند.

دولت بحرين قصد دارد تمام فعالان سياسي را هدف قرار دهد و اکنون گفتگو با رسانه ها نيز جرم محسوب مي شود. بر اساس قوانين بحرين ، همين مصاحبه من با شما جرم محسوب مي شود. حتي گفتگو با سازمانهاي طرفدار حقوق بشر و اطلاع رساني درباره تحولات داخلي درباره افرادي که کشته مي شوند نيز جرم به شمار مي آيد.

دولت بحرين تمام تلاش خود را براي سرکوب انقلاب بکار مي گيرد اما موفق به اين کار نخواهد شد. تظاهرات مردم بحرين عليه دولت ادامه دارد و آنها از اعتراضات خود دست بر نخواهند داشت.
برچسب ها: نبیل رجب ، فعال ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار