به نوشته یک روزنامه انگلیسی هیلاری کلینتون کاریزمای واقعی داشت و هریس از آن نوع قدرت شخصیتی برخوردار نیست.

روزنامه تلگراف به نقل از مقامات انگلیسی که با کامالا هریس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده، کار می‌کردند، می‌نویسد، او که ممکن است نامزد پست ریاست جمهوری آمریکا از دموکرات‌ها شود، تاثیرگذار نیست، او فاقد کاریزما است.

به نوشته این نشریه، مقامات سابق انگلیس از اینکه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا رقابت انتخاباتی را کنار گذاشت و از نامزدی هریس حمایت کرد، شگفت زده شدند.

این روزنامه یادآور می‌شود که هریس از سال ۲۰۲۱ در تعدادی از رویداد‌ها با طرف انگلیسی شرکت کرده است، اما تماس‌های کمی با سیاستمداران انگلیسی داشته است. در سال ۲۰۲۱، او و بایدن با بوریس جانسون، که در آن زمان پست نخست وزیری انگلیس را بر عهده داشت، ملاقات کردند. به گفته مقاماتی که جانسون را همراهی می‌کردند، در مقایسه با بایدن، آنها تحت تأثیر هریس قرار نگرفتند.

یکی از رویداد‌هایی که هریس در انگلیس شرکت کرد، اجلاس سران هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۳ بود. به گفته مقامات، معاون رئیس جمهور نسبت به سایر نمایندگان دولت آمریکا اطلاعات بسیار کمتری درباره هوش مصنوعی داشت. این مقام سابق ناشناس خاطرنشان کرد: «هیلاری کلینتون کاریزمای واقعی داشت و او (هریس) از آن نوع قدرت شخصیتی برخوردار نبود.»

پیش از این جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که دیگر نامزد انتخابات نخواهد شد و از هریس به عنوان نامزد دموکرات‌ها حمایت کرد. او خودش اظهار داشت که آرای کافی از اعضای حزب برای دریافت نامزدی به دست آورده است. خود رئیس جمهور آمریکا هنوز دلایل تصمیم خود را توضیح نداده است. شرایط جسمی و سلامت روان بایدن مهمترین دلیلی است که بایدن را مجبور به کناره گیری کرد.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار