معاون رئیس جمهور آمریکا در اولین سخنرانی انتخاباتی خود ترامپ را با جنایتکاران و خلافکاران مقایسه کرد.

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد احتمالی حزب دموکرات کارزار انتخاباتی خود را با حضور در تجمعی در ایالت «ویسکانسین» آغاز کرد. 

به گزارش گاردین، هریس که پیش‌تر دادستان بوده، در اولین سخنرانی انتخاباتی خود دست به لفاظی علیه ترامپ زد و با اشاره به پیشینه‌اش در دستگاه قضایی آمریکا، ترامپ را با خلافکاران مقایسه کرده و گفت: «من آدم‌هایی مثل ترامپ را می‌شناسم».

هریس گفت: «قبل از اینکه به عنوان معاون رئیس جمهور انتخاب شوم، قبل از اینکه به عنوان سناتور انتخاب شوم، من دادستان کل ایالت کالیفرنیا بودم و پیش از آن هم دادستان دادگاه بودم. زمانی که این شغل‌ها را بر عهده داشتم، جنایتکاران را می‌دیدم. افراد منحرف که زنان را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند، کلاهبردارانی که مشتریان را غارت می‌کنند، متقلبانی که قوانین را برای منافع خود زیر پا می‌گذاشتند. پس وقتی می‌گویم من آدم‌هایی مثل دونالد ترامپ را می‌شناسم، به من گوش کنید.»

هریس در ادامه به پرونده‌های کلاهبرداری و انحراف ترامپ اشاره کرد و گفت: «به عنوان دادستان کل کالیفرنیا، پرونده یکی از بزرگ‌ترین کالج‌های کشور را بررسی کردم که از دانشجویان کلاهبرداری می‌کرد. دونالد ترامپ یک کالج غیر انتفاعی را اداره می‌کرد که از دانشجویان کلاهبرداری می‌کرد. به عنوان دادستان، من در موارد مربوط به آزار جنسی تخصص داشتم. خب ترامپ به جرم سوءاستفاده جنسی هم گناهکار شناخته شد». 

هریس در ادامه انتخابات ماه نوامبر را بسیار مهم دانست و گفت: «در نهایت، در این انتخابات هر یک از ما با یک سوال روبرو هستیم که می‌خواهیم در چه کشوری زندگی کنیم؟ به نظر شما، آیا ما می‌خواهیم در کشوری با آزادی، شفقت و حاکمیت قانون زندگی کنیم یا کشوری پر از هرج و مرج، ترس و نفرت؟»

هریس از روز دوشنبه و همزمان با اعلام کناره‌گیری جو بایدن از انتخابات آبان‌ماه ریاست جمهوری در آمریکا، به عنوان مهم‌ترین نامزد حزب دموکرات مطرح شده و حمایت بسیاری از مقامات مهم این حزب را کسب کرده است. حزب دموکرات در ۱۹ اوت (۲۹ مرداد) کنوانسیون ملی خود را در شیکاگو برگزار کرده و نامزد رسمی حزب را معرفی خواهد کرد. 

نظرسنجی جدید رویترز که ساعتی پیش منتشر شده نشان می‌دهد هریس در نظرسنجی ملی با ۴۴ درصد در برابر ترامپ با ۴۲ درصد پیش است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار