رئیس جمهور پیشین آمریکا می‌گوید با نخست وزیر رژیم صهیونیستی که برای سخنرانی در کنگره به واشنگتن رفته، دیدار خواهد کرد.

دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه می‌گوید فردا (چهارشنبه) با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در استراحتگاه خود در ایالت فلوریدا دیدار خواهد کرد.

به گزارش رویترز، ترامپ می‌گوید مشتاقانه منتظر این دیدار است. او که به داشتن شخصیت خودشیفته و بزرگ‌نمایی در توانایی‌های خود مشهور است در ادامه ادعا کرد: «خاورمیانه در دوره اول ریاست جمهوری من شاهد صلح و ثبات بود و این وضعیت دوباره تکرار خواهد شد».

 نتانیاهو در واشنگتن است و قرار است فردا در کنگره آمریکا سخنرانی کند. او همچنین روز پنجشنبه با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دیدار خواهد کرد. کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد احتمالی دموکرات‌ها به دیدار نتانیاهو نخواهد رفت. او می‌گوید به یک رویداد انتخاباتی در ایالت ایندیانا که از پیش برنامه‌ریزی می‌پیوندد. در غیاب هریس و عدم میزبانی او در کنگره، این وظیفه به طور معمول بر عهده «پتی موری» رئیس موقت سنا خواهد بود. با این حال خانم موری می‌گوید از انجام این کار خودداری کرده و سخنرانی نتانیاهو را تحریم خواهد کرد. 

انتظار می‌رود ده‌ها قانون‌گذار آمریکایی سخنرانی نتانیاهو را تحریم کنند. همچنین در زمان برگزاری سخنرانی وی، تجمعات متعددی علیه او در خارج از ساختمان کنگره برنامه‌ریزی شده است که برخی جنایت‌های اسرائیل علیه غزه را محکوم می‌کنند و برخی دیگر به دنبال آزادی اسرای صهیونیست و دستیابی به توافق هستند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار