در حاليکه تظاهرات ضد رژيم بحرين تقريبا هر روز ادامه دارد شماري از زندانيان نيز اعتصاب غذا کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ؛ سرکوب ظالمانه اصلي ترين روش رژيم آل خليفه براي ساکت و خاموش کردن صداي معترضان در پادشاهي بحرين است. با وجود اين تظاهرات ضد رژيم تقريبا هر روز در مناطق مختلف اين کشور برگزار مي شود. تظاهرکنندگان خواستار پايان يافتن رژيم پادشاهي آل خليفه هستند که با حمايت استعمار انگليس در اين کشور بنيانگذاري شده است.

اعتصاب غذاي دوباره شماري از پزشکان و پرستاران در بند رژيم ، معترضان را دوباره به خيابانها کشاند. هم اکنون بيست پزشک و پرستار در زندان رژيم هستند که پس از سرکوب مرگبار قيام مردم در مارس سال دوهزار و يازده بازداشت و زنداني شدند. از آغاز انقلاب بحرين شمار زيادي از مردم کشته شده اند که عده اي زير شکنجه در زندانهاي آل خليفه جان خود را از دست داده اند. گروههاي حقوق بشري نيروهاي رژيم را مسئول قتل و شکنجه تظاهرکنندگان مي دانند.

جهان کازروني از فعالان حقوق بشر گفت آنها بيش از يکصد و پنجاه توصيه را از جانب شوراي حقوق بشر در ژنو پذيرفته اند اما اوضاع اصلا بهتر نشده است.

رژيم همچنين هزاران نفر از جمله فعالان سرشناس حقوق بشر نظير عبدالهادي الخواجه و نبيل رجب را بازداشت کرده است که اين دو نفر با وجود درخواستهاي گسترده داخلي و بين المللي براي آزاديشان ، همچنان در زندان هستند. گروههاي حقوق بشر با ارسال نامه هايي به دادگاه بحرين، تاکيد کردند احکام صادر شده براي اين فعالان با انگيزه هاي سياسي بوده است. بسياري بعيد مي دانند با وجود رژيم آل خليفه در قدرت، زندانيان عادلانه محاکمه شوند.

جهان کازروني گفت با اين شرايط من نمي توانم آينده اي روشن را براي بحرين ببينم. البته مطمئنا در نهايت مردم به حقشان خواهند رسيد اما اينکه اين اتفاق چگونه و چه زماني بيفتد، نمي دانم.
با همه سرکوبها، رژيم بحرين هنوز نتوانسته است موج قيام مردم را خاموش کند به همين علت سعي مي کند با زدن برچسب فرقه اي و مذهبي بودن به قيام مردم، ميان آنها تفرقه بيندازد.

 البته حمد بن عيسي آل خليفه پادشاه بحرين سعي مي کند از روش ديگري هم استفاده کند و آن دادن وعده هاي اصلاحات سياسي و گفتگو با مخالفان است اما الوفاق مهمترين گروه مخالف دولت که مدتها بود خواستار ايجاد نظام پادشاهي مشروطه بود، پيشنهاد پادشاه بحرين را پيشنهادي بي اعتبار خواند و آن را رد کرد. آنچه بيش از همه مردم بحرين را شگفت زده و خشمگين کرده است قدرداني آشکاراي پادشاه بحرين از نيروهاي امنيتي بود. بسياري از مردم و کارشناسان رژيم عربستان سعودي را مسئول بسياري از رفتارهاي رژيم بحرين مي دانند زيرا رژيم عربستان نيروهاي نظامي خود را براي سرکوب قيام مردم بحرين به اين کشور اعزام کرد. آمريکا نيز در جنايات رژيم بحرين عليه مردم مقصر است. ناوگان پنجم آمريکا در بحرين  مستقر است و به همين علت از رژيم بحرين حمايت ويژه اي به عمل مي آورد. در واقع واشنگتن به رژيم بحرين چراغ سبز نشان داده است تا اعتراضات مردمي را سرکوب کند.
برچسب ها: آل خلیفه ، سرکوب ، اعتراض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار