تصویر قتل زن بی‎‌دفاع آمریکایی به دست افسر پلیس آمریکا در داخل خانه‌اش منتشر شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی «الجزیره انگلیسی»، پلیس آمریکا تصویر ضبط شده از طریق دوربین‌های نصب شده روی لباس افسران خود را منتشر کرد که به ماجرای کشته شدن یک زن سیاهپوست مربوط می‌شود. در این ماجرا، یک افسر پلیس این زن سیاهپوست را در خانه اش کشت. 

«سونیا مَسی» ۳۶ ساله که ساکن «ایلینوی» است در تماس با مرکز فوریت‌های پلیس، خبر داد که ممکن است کسی به زور وارد خانه اش شده باشد. اما در نهایت او کارش به جایی کشید که به بیمارستان انتقال یافت و در آنجا به علت زخم‌های ناشی از گلوله‌ها جان باخت. 

این زن که دو بچه دارد، در بیمارستان جان باخت. او از ناحیه سر هدف یک گلوله قرار گرفته بود. تصویر‌های دوربین جلیقه افسر پلیسی که عامل تیراندازی بوده است، پس از وقوع تیراندازی روشن شده است! او روایت خودش را از ماجرا دارد. اما روایت او با تصویر‌های ضبط شده دوربین جلیقه همکارش، در تناقض است. 

افسر پلیس مدعی شده است: اون می‌خواست قابلمه آب داغ را به صورت ما بپاشد و به ما نزدیک شده بود. 

«گریسون» که افسر عامل تیراندازی است، به علت اتهام‌های گوناگون ازجمله قتل عمد، از نیروی پلیس اخراج شده است. او مدعی شده که در این تیراندازی، مقصر نبوده است. اما مافوق این افسر می‌گوید گریسون می‌توانست از گزینه‌های دیگری استفاده کند و باید کار‌های دیگری انجام می‌دهد و این کار او قابل قبول و توجیه پذیر نبوده است. 

«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، نیز بیانیه‌ای در این باره منتشر و تاکید کرده است که هر آمریکایی وقتی از پلیس کمک می‌خواهد، باید بتواند بدون ترس از جان خودش این کار را انجام دهد، بدون توجه به اینکه از چه قوم و نژادی باشد یا اینکه کجا زندگی کند. مرگ سونیا به ما یادآوری می‌کند سیاهپوستان آمریکا برای امنیت جانی خود با ترس‌هایی روبه رو هستند که بسیاری از ما این ترس را نداریم.

 باوجود اینکه مسئولان آمریکایی با سرعت وارد عمل شدند و علیه افسر ضارب، طرح اتهام کردند، کشته شدن این زن آمریکایی بار دیگر سبب آشکار شدن مشکلات ساختاری عمیق در نهاد‌های انتظامی کشور شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار