نماینده سازمان ملل در امور یمن نسبت به تشدید تنش‌ها در خاورمیانه به دلیل حمله تل آویو به یمن هشدار داد.

جنبش انصارالله یمن از زمان آغاز جنگ غزه در راستای حمایت از مردم مظلوم و تحت محاصره این باریکه اقدام به هدف قرار دادن مواضع صهیونیست‌ها در دریا و سرزمین‌های اشغالی کرده است. آخرین حمله پهپادی این جنبش به تل آویو یک کشته و هشت زخمی برجای گذاشت، موضوعی که در نهایت باعث حمله تلافی جویان رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده شد. 

به گزارش الجزیره، هانس گراندبرگ، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن امروز در گزارشی به شورای امنیت اعلام کرد: تقابل میان جنبش انصارالله یمن و اسراییل سطح جدید و خطرناکی از منازعه در خاورمیانه است. 

در گزارش این مقام سازمان ملل آمده است: حمله انصارالله به تل آویو و پاسخ تلافی جویانه اسراییل با حمله به بندر الحدیده و هدف قرار دادن مخازن سوخت و زیرساخت‌های این بندر نشان می‌دهد شاهد سطح جدید و خطرناکی از منازعه در منطقه خواهیم بود. بی تردید این مسئله عواقب مخربی برای منطقه درپی خواهد داشت.

گراندبرگ در ادامه خاطر نشان کرد: من همچنان عمیقا نگران هدف قرار گرفتن کشتی‌های بین المللی در دریای سرخ و آب‌های اطراف آن هستم. اتفاقات اخیر نشان می‌دهد تهدیدات علیه کشتیرانی بین المللی شاهد افزایش بوده است. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار