منابع یمنی اعلام کردند هیات مذاکره کننده یمن به تازگی یک توافق انسانی و اقتصادی با عربستان امضا کرده است.

محمد عبدالسلام، رئیس هیات مذاکره‌کننده یمن از توافق بین این کشور و عربستان برای رسیدگی به برخی مسائل انسانی و اقتصادی خبر داد.

براساس گزارش خبرگزاری سبا، محمد عبدالسلام امروز سه‌شنبه از توافق بین یمن و عربستان سعودی برای رسیدگی به برخی مسائل انسانی و اقتصادی خبر داده و در پستی در حساب کاربری خود در پلتفزم ایکس نوشت: در این توافقنامه، تصمیمات و رویه‌های اخیر علیه بانک‌های دو طرف لغو و هرگونه تصمیم یا رویه مشابه در آینده متوقف می‌شود.

بنابر اخبار منتشر شده این توافقنامه تایید می‌کند که خطوط هوایی یمن پرواز‌های بین صنعا و اردن را از سر می‌گیرد، تعداد پرواز‌های خود را به سه پرواز روزانه افزایش می‌دهد و روزانه یا در صورت نیاز پرواز‌های خود را به قاهره و هند انجام می‌دهد.

رئیس هیات مذاکره کننده یمن اعلام کرد: این توافق شامل برگزاری جلساتی برای رسیدگی به چالش‌های اداری، فنی و مالی پیش روی یمن ایرویز و آغاز برگزاری جلساتی برای بحث و تبادل نظر درباره همه مسائل اقتصادی و انسانی بر اساس نقشه راه ترسیم شده، است.

شایان ذکر است اگرچه هنوز مطالبات یمن در مذاکرات با عربستان سعودی محقق نشده، اما این مذاکرات دستاوردهای مهمی نیز برای دولت صنعا داشته است. از مهم‌ترین دستاوردهای سیاسی به رسمیت شناخته شدن انصارالله توسط عربستان و حتی بازیگران جهانی بود.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار