روزنامه صهیونیستی هاآرتص فاش کرد نتانیاهو از یمن می‌ترسد و اگر می‌توانست این بار هم از پاسخ طفره می‌رفت.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص تایید کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از یمنی‌ها می‌ترسد و اگر می‌توانست این بار نیز مانند همیشه از پاسخ طفره می‌رفت.

براساس گزارش المیادین، این روزنامه در مقاله‌ای به قلم نهمیا استرسلر، تحلیلگر اقتصادی صهیونیست با عنوان «بی بی از حوثی‌ها هم می‌ترسد»، لحظه ورود نیرو‌های مسلح یمن به نبرد طوفان الاقصی را برای اولین بار، در ۱۹ اکتبر ۲۰۲۳، یادآور شد که ۴ موشک کروز و چندین پهپاد به سوی بندر ایلات شلیک کردند.

این روزنامه اعلام کرد که کشتی جنگی که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به دریای سرخ فرستاد، آسیب واقعی به یمنی‌ها وارد نکرد، بنابراین جهان بلافاصله متوجه شد که رژیم صهیونیستی ضعیف و قابل هدف‌گیری است.

به گفته استرسلر، ترس نتانیاهو، عدم تمایل او به پاسخ دادن با قدرت نامتناسب و سپردن آن به آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها برای محافظت از رژیم صهیونیستی، اسرائیل را به پسر کتک خورده در خاورمیانه تبدیل کرد که با حلقه‌ای از آتش احاطه شده است.

این تحلیل‌گر صهیونیست معتقد است که یمنی‌ها متوجه ضعف نتانیاهو شده اند و به همین دلیل در ۹ ماه گذشته ۲۰۰ موشک و پهپاد به سمت اراضی اشغالی شلیک کردند و به کشتی‌های این رژیم در دریای سرخ حمله کردند تا تردد دریایی به بندر ایلات را فلج کنند و موفق هم شدند.

 استرسلر تاکید کرد که اگر نتانیاهو این بار هم می‌توانست از پاسخ طفره برود حتما این کار را انجام می‌داد، اما حمله این بار به مرکز اقتصادی - مالی - فناوری اسرائیل بود و اگرچه نتانیاهو یک بزدل ضعیف بود، اما او متوجه شد که اگر پاسخ ندهد، حملات ادامه خواهد یافت، تل آویو فلج خواهد شد و اقتصاد خود را در یک بحران عظیم و بیکاری وحشتناک خواهد دید که صندلی نتانیاهو را به خطر می‌اندازد.

هاآرتص به ادعای همیشگی نتانیاهو مبنی بر اینکه او یک «مرد قوی» است و به شکافی که گفتار او را از عملکردش جدا می‌کند، اشاره کرد و حمله او به نفتالی بنت و یائیر لاپید را در زمانی که آنها در قدرت بودند، یادآور شد.

این روزنامه تایید کرد که نتانیاهو قوی‌ترین و مصمم‌ترین نیست، بلکه ضعیف‌ترین و بی‌اراده ترین است و حماس در ۷ اکتبر پس از اینکه یحیی سنوار مدت‌ها پیش فهمید که هیچ ارتباطی بین تهدید‌های لفاظی نتانیاهو و اقدامات او وجود ندارد، به اسرائیل حمله کرد. 

هاآرتص با اشاره به تجاوزات رژیم صهیونیستی به بندر حدیده، تایید کرد که بحثی در مورد حفظ ابهام و یا اعلام علنی مسئولیت این حمله توسط سران صهیونیستی درگرفت و نتانیاهو به دلیل توجیهات شخصی خواست این موضوع  انتشار گسترده یابد، زیرا آنچه برای او مهم بود بازسازی چهره مرد قوی بود که در ۷ اکتبر فرو ریخت.

این روزنامه در پایان تاکید کرد که مرد قوی مورد نظر شهرک‌نشینان صهیونیستی آن کسی بود که باید اوایل ۱۹ اکتبر یا بلافاصله پس از آن، زمانی که یمنی‌ها با ۲۰۰ موشک و پهپاد بر سر رژیم صهیونیستی می‌باریدند، به یمن حمله می‌کرد، اما نتانیاهو این کار را نکرد، حمله به تل آویو بار دیگر ثابت کرد که نتانیاهو منفورترین مرد تاریخ اسرائیل، ضعیف، معطل و ترسو است.

شایان ذکر است پهپاد «یافا» یمنی روز جمعه از سمت دریا وارد حریم هوایی فلسطین اشغالی شد و به یک خیابان در «تل آویو» اصابت کرد و در اثر برخورد با یک ساختمان خسارت زیادی به بار آورد. در همین راستا رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که یک صهیونیست نیز به هلاکت رسیده است.

 این انفجار در یکی از بزرگترین خیابان‌های تل‌آویو و در یک منطقه امنیتی مملو از برج‌ها، سفارت‌خانه‌ها و پدافند هوایی اضافی، به‌ویژه کنسولگری آمریکا که ده‌ها متر با محل انفجار فاصله دارد، رخ داد.

سپس، روز شنبه، رژیم صهیونیستی به تاسیسات نفتی یمن در بندر حدیده در غرب این کشور حمله کرد. وزارت بهداشت یمن نیز اعلام‌کرد که این حملات منجر به شهادت ۶ نفر و بیش از ۸۰ زخمی شده است. 

با این وجود عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن روز یکشنبه تایید کرد که دشمن صهیونیستی اهداف خود را در حدیده در چارچوب هدف قرار دادن اقتصاد یمن انتخاب کرد تا هدف نمایشی دیگری که دارد به دنیا نشان بدهد که صحنه‌های آتش و برخاستن دود است تا ادعای یک ضربه بزرگ را به تصویر بکشد.

علیرغم تجاوزات اسرائیل، رهبر انصارالله تاکید کرد که دشمن یا آنچه تل آویو نامیده می‌شود دیگر در امان نیست، این یک مشکل واقعی برای دشمن است و معادله جدیدی است که انشاالله ادامه خواهد داشت.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
این نتایاهوی دیوانه و کابینه اش را باید دستگیر و محاکمه کنند انشاءالله آن روز نزدیک است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
ان حرف کدام سیگاری روشن فکر گفته است
آخرین اخبار