روزنامه هاآرتص ضربه اطلاعاتی حماس به تل آویو را مهلک توصیف کرد و نوشت لو رفتن اطلاعات بیش از دو هزار نظامی و افسر صهیونیست، آنها را شوکه کرده است.

روزنامه هاآرتص ضربه اطلاعاتی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به تل آویو را مهلک و خطرناک توصیف کرد و نوشت که لو رفتن اطلاعات بیش ازدو هزار نظامی و افسر صهیونیست، آنها را در شوک فرو برده است.

به گزارش روز چهارشنبه رای الیوم، رژیم اشغالگر اذعان می‌کند که مقاومت فلسطین و به ویژه حماس در نبرد آگاهی بخشی پیروز شده و روایت فلسطینییان از حملات وحشیانه علیه غزه نزد افکار عمومی دنیا قابل اعتبارتر است؛ موضوعی که سبب شده رژیم صهیونیستی منزوی و همانند جذامی‌ها شود.

از سوی دیگر، منابع امنیتی رژیم صهیونیستی اعتراف کردند که حماس منبع عظیمی از اطلاعات حساس و محرمانه از مناصب و درجات کادر نیروی هوایی این رژیم را رو و گزارش‌های محرمانه از منابع مختلف جمع آوری کرده که برخی علنی و برخی دیگر محرمانه است.

بر اساس این گزارش، رسانه صهیونیستی «هاآرتص» نوشت که رخنه به شبکه اینترنت و دستیابی به اطلاعات محرمانه جای هیچ تردیدی باقی نمی‌گذارد که محافظت نکردن از اطلاعات شخصی به طور حتم به خطری برای امنیت رژیم صهیونیستی منجر می‌شود.

این رسانه اذعان کرد: با وجود اینکه منبع هزاران گزارش جمع آوری شده از سوی حماس نامعلوم است، اما این توان حماس در این زمینه را اثبات می‌کند.

هاآرتص افزود: گزارشی که حماس تهیه کرده خطری برای نظامیان؛ از قتل گرفته تا تحت پیگرد قرار گرفتن اینترنتی و حتی استفاده از این اطلاعات علیه این نظامیان در دادگاه‌های بین المللی به جرم ارتکاب جنایات جنگی است به ویژه که نام عملیات انتقام از کودکان غزه است.

این رسانه صهیونیستی در ادامه به نقل از ژنرال «گابی سیبونی» رئیس سابق دایره اطلاعات نظامی اسرائیل نوشت: اطلاعات جمع آوری شده از سوی حماس خطری برای نظامیان است، زیرا حماس از طریق این اطلاعات می‌تواند اطلاعات دیگری را از نزدیکان این نظامیان و دوستان آنها به دست آورد تا در نهایت به اطلاعات حساس و اسرار برسد.

این ژنرال صهیونیست افزود: حماس، حزب الله و ایران به دنبال جمع آوری اطلاعات گسترده از اسرائیل هستند، اسرائیلی‌ها در دسترس دشمنان هستند و اگر این طرف‌ها بتوانند به افراد برسند، مشکل بسیار خطرناک می‌شود.

هاآرتص ادامه داد: حماس یک بانک اطلاعاتی پس از شکست راهبردی اسرائیل در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تهیه کرده است. هویت طرفی که این اطلاعات را به حماس داده، نامشخص است، با این حال کارشناسان احتمال می‌دهند که حماس به شبکه‌های آموزشی اسرائیلی نفوذ کرده؛ شبکه‌ای که دوره‌های فناوری را برای وزارت امنیت اسرائیل ارائه می‌دهد و از ماه می‌گذشته تاکنون، در معرض ده‌ها حمله از سوی افراد ناشناس قرار گرفته که احتمال داده می‌شود وابسته به ایران باشند.

«آری بن عامی» کارشناس امور سایبری روزنامه هاآرتص نیز گفت: حتی اگر اطلاعات جمع آوری شده از سوی حماس حساس هم نباشد، موضوع خطرناک است، زیرا حاوی اطلاعاتی از خانواده نظامیان و افسران اسرائیلی است.

هاآرتص در پایان گزارش خود به واکنش نظامیان و افسرانی پرداخت که اطلاعات آنها در بانک اطلاعاتی حماس قرار دارد و نوشت: بخش اعظم آنها اعلام کردند که هشدار از مسئول امنیتی عالی رتبه اسرائیل دریافت کرده و برخی نیز به شدت شگفت زده و متعجب هستند. اسرائیل تمام توان خود را برای حذف اطلاعات مذکور از اینترنت به عمل آورده و حتی توانست پلتفرم تلگرام را متقاعد برای حذف برخی از حساب‌های کاربری کند.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» بتازگی با اشاره به گزارش‌هایی در خصوص برخورداری پایگاه اطلاعاتی حماس از اطلاعات درباره نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی و اعضای خانواده‌های آنها، نوشت که «کابوس سایبری» جدیدی نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل را دنبال می‌کند.

این روزنامه افزود که حماس اطلاعات کامل بیش از ۲۰۰۰ نظامی صهیونیست اعم از نام کامل، پایگاه و یگان فعالیت، شماره شناسنامه، شماره تلفن همراه، پست الکترونیکی، حساب کاربری شبکه‌های اجتماعی، نام اعضای خانواده، پلاک خودرو، شماره کارت اعتباری و اطلاعات حساب بانکی و احیانا رمز عبور آن را در اختیار دارد.

هاآرتص اضافه کرد که حماس برخی از این اطلاعات را با هدف انتقام‌گیری از قاتلان کودکان غزه، افشا کرده است.

این روزنامه ادامه داد که فایل‌های اطلاعاتی نظامیان از چند صفحه تا بیش از ۲۰۰ صفحه است که از چند ماه پیش در شبکه‌های اینترنتی دست به دست می‌شود. این گزارش‌ها از طریق اطلاعات لو رفته یا هک و بخشی از آن نیز از طریق شبکه‌های اجتماعی و پایگاه‌های اطلاعات عمومی جمع‌آوری شده است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار