ارتش ایالات متحده اعلام کرد در این دوره از رزمایش دریایی ریم پک ۲۰۲۴ تعداد ۲۹ کشور‌ حضور دارند.

طبق بیانیه ارتش آمریکا ۲۹ کشور جهان در این رزمایش در سواحل هاوایی شرکت کردند و آخرین فناوری‌های نظامی و تسلیحات پیشرفته خود را به نمایش در آوردند که بزرگترین تمرین دریایی تاریخ بود.

در این رزمایش ده‌ها زیردریایی و کشتی جنگی حضور یافتند. اوج این رزمایش‌ها غرق شدن کشتی از کار افتاده آمریکایی یو اس اس تاراوا بود.

ارتش ایالات متحده در طول این رزمایش دریایی از سلاحی به نام QUICKSINK که در مرحله آزمایشی است استفاده کرد. بر اساس اخبار ناوگان سوم ایالات متحده، نیرو‌های ایالات متحده از QUICKSINK - که حاصل همکاری بین آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی و نیروی دریایی ایالات متحده است - در تمرین غرق شدن کشتی از کار افتاده آمریکایی یو اس اس تاراوا استفاده کردند. 

در جریان این رزمایش نیرو‌های ایالات متحده همچنین از یک F/A-۱۸F Super Hornet مجهز به یک موشک ضد کشتی دوربرد استفاده کردند. نیروی دریایی سلطنتی استرالیا همچنین این شانس را داشت که آزمایش شلیک مستقیم موشک دریایی خود را به تاراوا شلیک کرد.

ناوگان سوم در بیانیه‌ای اعلام کرد: در این رزمایش واحد‌های شرکت‌کننده از استرالیا، مالزی، هلند، جمهوری کره و نیروی هوایی، ارتش و نیروی دریایی ایالات متحده در تاکتیک‌ها، هدف‌گیری و شلیک مستقیم علیه کشتی‌های سطحی در دریا مهارت‌هایی کسب کردند.

سمپوزیوم این رزمایش اول و دوم ژوئیه برگزار شد و رزمایش اصلی که تا پایان ماه ژوئیه ادامه دارد، هر دوسال یکبار برگزار می‌شود و طی سال‌های گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشده بود.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار