کره شمالی ارزیابی کرد ریاست جمهوری دونالد ترامپ هیچ تغییر مثبت چشمگیری را در روابط دوجانبه پیونگ یانگ و واشنگتن رقم نزده است.

خبرگزاری دولتی کره شمالی در مقاله‌ای نوشت: «این درست است که دونالد ترامپ، زمانی که رئیس جمهور آمریکا بود تلاش کرد تا روابط شخصی ویژه‌ای که سران ۲ کشور داشتند در روابط بین دولت‌هایشان منعکس شود، اما او نهایتا هیچ گونه تغییر مثبت چشمگیری را به وجود نیاورد.»

رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد ریاست جمهوری فعلی حزب جمهوریخواه روز شنبه در یک تجمع انتخاباتی در میشیگان گفت که در زمان ریاست جمهوری خود به خوبی با «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی کنار آمده بود. او ادامه داد: «کیم جونگ اون مایل است که شاهد بازگشت من باشد.» او همچنین اظهار کرد مایل است کیم جونگ اون را به یک بازی بیسبال دعوت کند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی نوشت: «هر دولتی هم که در ایالات متحده قدرت را به دست بگیرد فضای سیاسی آنجا که در اثر درگیری‌های داخلی میان ۲ حزب اصلی دچار سردرگمی شده تغییر نمی‌کند و از همین رو ما اهمیتی به آن نمی‌دهیم.»

ترامپ همچنین در اظهاراتش ادعا کرد: «ما پرتاب موشک از سوی کره شمالی را متوقف کردیم. حالا کره شمالی بار دیگر رفتار‌های بدش را از سر گرفته است، اما وقتی که ما برگردیم من با او کنار خواهم آمد. فکر می‌کنم او (کیم جونگ اون) دلش برای من تنگ شده است. کنار آمدن با کسی که سلاح‌های هسته‌ای زیادی دارد خوب است.»

کره شمالی، اما متذکر شد: «باید بین سیاست خارجی یک کشور و احساسات شخصی تمایز سفت و سختی وجود داشته باشد.»

در زمانی که دونالد ترامپ ریاست جمهوری آمریکا را بر عهده داشت سه بار با کیم جونگ اون دیدار کرد که نشست نخست آنها در سال۲۰۱۸ در سنگاپور بود. ترامپ و کیم جونگ سپس دیدار بعدی خود را در شهر هانوی، پایتخت ویتنام داشتند و سومین دیدار آنها نیز در منطقه حائل غیرنظامی شده در مرز بین ۲ کره برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار