جدیدترین داده‌های آماری درباره وضعیت سلامتی در غزه گویای شرایط نامساعد فلسطینیان است.

شرایط در غزه به حدی وخیم است که حتی اکنون داده‌های آماری پیرامون شرایط اسفناک این باریکه به دلیل عدم اطلاع دقیق از شمار افراد زیر آوار مانده قابلیت اتکا نداشته و احتمالا ماه‌ها پس از جنگ آمار شمار جان باختگان همچنان روند صعودی خواهد داشت. 

به گزارش الجزیره، دفتر اطلاع رسانی فلسطین در غزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد به دلیل ویرانی زیرساخت‌های مربوط به بهداشت و درمان، و در عین حال محدودیت‌های اعمال شده از سوی رژیم صهیونیستی در ورود اقلام بشردوستانه به غزه از جمله اقلام بیمارستانی، اکنون فلسطینیان نمی‌توانند خدمات پزشکی لازم را دریافت کنند. 

این بیانیه می‌افزاید: اکنون ۱۲ هزار مجروح به دلیل بمباران‌های گسترده رژیم صهیونیستی و نیز ۳ هزار بیمار فلسطینی به دلیل ابتلا به امراض مختلف نیازمند تخلیه از غزه و انتقال به سایر کشور‌ها برای درمان هستند. 

این درخواست در حالی مطرح می‌شود که گذرگاه رفح، اصلی‌ترین مسیر تردد فلسطینیان به خارج از کشور از هفتم ماه مِی مسدود شده و عملا دسترسی غیرنظامیان به خارج از این باریکه از بین رفته است. 

مقامات محلی می‌گویند اکنون ۱۰ هزار بیمار مبتلا به سرطان در غزه در شرایط وخیمی به سر برده و نیازمند انتقال به بیمارستان‌های مجهز هستند. همچنین به دلیل نبود بهداشت کافی و آب آشامیدنی سالم، اکنون یک میلیون و ۷۰۰ هزار فلسطینی از بیماری‌های عفونی رنج می‌برند. 

این بیانیه می‌افزاید: بیماری‌های مختلف در غزه در حال شیوع است. برای مثال، بیش از ۷۱ هزار فلسطینی به هپاتیت مبتلا شده اند. ۶۰ هزار مادر باردار فلسطینی در خطر از دست دادن جنین قرار دارند. ۳۵۰ هزار بیمار مزمن فلسطینی نیز به دلیل نبود داروی کافی جانشان در خطر است.

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار