جنبش‌های جهاد اسلامی و حماس امروز (دوشنبه) در بیانیه‌های جداگانه «تروریستی» اعلام کردن آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) توسط رژیم اسرائیل را محکوم کردند.

 در بیانیه جنبش حماس آمده است: ما موافقت کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) با پیش نویس طرحی برای توقف فعالیت آنروا و طبقه بندی آن به عنوان یک سازمان تروریستی در شور نخست را محکوم می‌کنیم.

حماس تاکید کرد: این اقدام، باطل و غیرقانونی است که توسط رژیم اشغالگر انجام شده و به دنبال پایان دادن به مساله فلسطین و آوارگان و حق بازگشت آنهاست.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: طبقه بندی آنروا به عنوان سازمان تروریستی بیانگر آمادگی رژیم اشغالگر برای جنگ قحطی است که آوارگان فلسطینی در غزه و کرانه باختری را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این جنبش تاکید کرد: تصمیم صهیونیست‌ها یکی از حلقه‌های تلاش برای از بین بردن حقوق فلسطینی‌ها و پایان دادن به مساله فلسطین است.

این بیانیه پس از آن صادر شد که کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه با طبقه‌بندی آنروا به عنوان یک سازمان «تروریستی» در شور نخست موافقت کرد.

در این نشست پیش نویس قانونی نیز تصویب شد که فعالیت آنروا در اراضی اشعالی و قدس را ممنوع می‌کند. پیش نویس قانون دیگری نیز تصویب شد که از هرگونه همکاری میان رژین اسرائیل و آنروا جلوگیری می‌کند.

این قوانین در شور نخست تصویب شدند و قرار است که به زودی در شور دوم و سوم برای تصویب نهایی و تبدیل شدن به قانون لازم‌الاجرا به رای گذاشته شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار