یکی از مقامات کاخ سفید ادعا کرد که کناره گیری بایدن از انتخابات ارتباطی با وضعیت سلامتی او ندارد.

یک مقام ارشد کاخ سفید امروز (دوشنبه) تایید کرد که تصمیم جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا برای کناره گیری از رقابت‌های ریاست جمهوری، به هیچ مشکل پزشکی مربوط نمی‌شود.

براساس گزارش اسپوتنیک، این مقام آمریکایی در بیانیه‌هایی که رسانه‌های آمریکایی منتشر کرده‌اند، گفت: تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا (جو) بایدن برای کناره‌گیری از انتخابات دلایل پزشکی نداشته است. بایدن به غیر از معاینات روزانه با پزشکش که در روز‌های اخیر مربوط به نظارت بر ابتلای وی به ویروس کرونا بود، هیچ معاینات پزشکی خاصی انجام نداد.

شایان ذکر است جو بایدن روز یکشنبه اعلام کرد که از رقابت‌های ریاست‌جمهوری آتی که در ماه نوامبر (آبان ماه) برگزار خواهد شد کناره‌گیری و تا پایان دوره ریاست‌جمهوری خود بر وظایف خود به عنوان رئیس‌جمهور تمرکز می‌کند.

بایدن در بیانیه‌ای که در پلتفرم ایکس منتشر شد، نوشت: همکاران دموکرات، من تصمیم گرفته‌ام نامزدی حزب را نپذیرم و تمام انرژی خود را به عنوان رئیس‌جمهور تا پایان دوره نخست خود متمرکز کنم.

در همین حال بایدن از کامالا هریس، معاون خود به عنوان نامزد حزب دموکرات در انتخابات آینده حمایت کرد. هریس ۵۹ ساله تصمیم بایدن را از خود گذشتگی و وطن پرستانه خواند و گفت که این اقدام نمونه‌ای از کار‌هایی است که بایدن در طول پنج دهه فعالیت سیاسی انجام داده است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا @
۱۰:۱۸ ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
حیف شد. سوژه خنده باحالی بود.
Iran (Islamic Republic of)
د
۱۰:۳۹ ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
سوژه خنده دار در کشورت هم زیاد است نمیخاد راه دور دنبال آن بگردی
آخرین اخبار