یک وب‌سایت آفریقایی با بررسی بازار کروم تاکید کرد چین اولین خریدار و آفریقای جنوبی اولین تولیدکننده کروم در جهان هستند.

انجمن بین المللی توسعه کروم (ICDA) در تجزیه و تحلیل ارقام تولید و صادرات کروم و فروکروم برای سال ۲۰۲۳ و سه ماهه اول ۲۰۲۴ تایید کرد که چین و آفریقای جنوبی همچنان در بازار کروم پیشتاز هستند. 

بر اساس گزارش المیادین، وب سایت ماینینگ مستقر در آفریقای جنوبی گزارش داد: در مورد چین، تقاضا برای سنگ معدن کروم و فروکروم با کربن بالا به دلیل افزایش تولید فولاد ضدزنگ، که از قیمت سنگ معدن کروم حمایت می‌کند، همچنان قوی است.

این سایت می‌افزاید: تولید سنگ معدن کروم به دلیل رشد سالانه ۴.۶ درصدی در تولید فولاد ضدزنگ، که منبع اصلی تقاضا برای کروم است، در سال ۲۰۲۳ به میزان ۴ درصد افزایش یافت و تولید سنگ معدن در سه ماهه اول سال نسبت به سه ماهه چهارم سال گذشته به دلیل کاهش مصرف کاهش یافته است.

طبق آنچه این سایت اعلام کرد قیمت‌های کروم در سال جاری در حال افزایش است، اما قیمت‌های فروکروم همچنان تحت فشار هستند و تولیدکنندگان در آفریقای جنوبی با توجه به تقاضایی که بیش از انتظارات بوده، به استفاده از ذخایر کروم روی آورده‌اند. آفریقای جنوبی درحال حاضر اولین صادرکننده کروم در جهان و چین خریدار شماره یک است.

کشور آفریقای جنوبی حدود ۱۷.۸ میلیون تن از مجموع ۲۱.۸ میلیون تن صادراتی در سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص داده است. در مقابل، چین حدود ۱۸.۳ میلیون تن واردات کروم از مجموع ۲۰ میلیون تن واردات جهانی در سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص داده است.

وب سایت ماینینگ اعلام کرد که در سال ۲۰۲۳، آفریقا ۸۲ درصد از سهم بازار عرضه را به دست خواهد آورد، در حالی که چین ۹۲ درصد از سهم بازار واردات را در دست داشت. علاوه بر این، چین واردات کروم بیشتری را از پاکستان، زیمبابوه، ایران، ترکیه و پاپوآ گینه نو آغاز کرده است.

مترجم: مینا عظیمی

برچسب ها: کروم ، چین ، آفریقای جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار