منابع عراقی اعلام کردند بغداد مشتاق است نظامیان ائتلاف آمریکایی از سپتامبر آینده خروج خود را شروع و تا سال آینده آن را تکمیل کنند.

چهار منبع عراقی اعلام کردند که عراق می‌خواهد نیرو‌های ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا از سپتامبر آینده (اواسط شهریور) عقب‌نشینی کنند و تا سپتامبر ۲۰۲۵ به طور رسمی به کار ائتلاف خاتمه دهند.

براساس گزارش العربی الجدید، منابع عراقی و مقامات آمریکایی گفتند که موضع عراق با مقامات آمریکایی این هفته در واشنگتن در یک نشست امنیتی در حال بررسی است و هنوز هیچ توافق رسمی برای پایان دادن به ائتلاف یا هیچ جدول زمانی مرتبط با آن وجود ندارد.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت که دو طرف این هفته در واشنگتن برای تعیین چگونگی انتقال ماموریت ائتلاف آمریکایی دیدار می‌کنند. این مقام آمریکایی از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

مذاکرات بین بغداد و واشنگتن در ژانویه (دی ماه) گذشته، کمتر از ۲۴ ساعت پس از کشته شدن سه سرباز آمریکایی در حمله‌ای در اردن آغاز شد. آمریکا مدعی بود که این اقدام توسط مقاومت در سوریه و عراق انجام شده است.

براساس همین ادعا واشنگتن حملات تلافی جویانه‌ای را در عراق انجام دهد که منجر به شهادت تعدادی از نیروهای مقاومت شد. در همین حین نیروهای مقاومت بر خواسته‌ی خود مبنی بر خروج نیروهای نظامی آمریکا از عراق، فشار آوردند.

شایان ذکر است دور اول گفتگو‌های دوجانبه بین بغداد و واشنگتن که در ۲۷ ژانویه (دی ماه) در بغداد برگزار شد، به توافقی برای تشکیل کمیته نظامی مشترک برای بررسی و پایان دادن به مأموریت ائتلاف و حرکت به سمت روابط امنیتی دوجانبه، با توجه به گسترش انتقاد از حضور آمریکا در عراق، منجر شد. 

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار