یکی از سناتور‌های آمریکایی به سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا اعتراض و جنایات این رژیم در غزه را محکوم کرد.

برنی سندرز، سناتور آمریکایی تاکید کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نباید در کنگره آمریکا مورد استقبال قرار گیرد، زیرا او از راه حل تشکیل دو دولت امتناع و از کشتار نزدیک به ۴۰۰۰۰ فلسطینی در غزه حمایت می‌کند. 

براساس گزارش اسپوتنیک، سندرز در بیانیه‌ای افزود: نه، نتانیاهو نباید در کنگره آمریکا مورد استقبال قرار گیرد، برعکس، سیاست‌های او در غزه و کرانه باختری و امتناع او از حمایت از راه‌حل تشکیل دو کشور باید به شدت محکوم شود.

این سناتور آمریکایی گفت: به نظر من دولت راست افراطی او نباید برای ادامه تخریب غیرانسانی غزه، یک پنی دیگر از حمایت مالیات دهندگان آمریکایی دریافت کند.

به گفته سندرز، جنگ دولت نتانیاهو علیه غزه، این منطقه را غیرقابل زندگی و نزدیک به ۵۰۰۰۰۰ نفر را با گرسنگی مواجه کرده است.

نتانیاهو قرار است روز چهارشنبه در نشست مشترک کنگره آمریکا سخنرانی کند. در همین راستا فعالان آمریکایی علیه جنگ خونین رژیم صهیونیستی در غزه قصد دارند در روز چهارشنبه همزمان با سخنرانی نتانیاهو، تظاهراتی را در مقابل ساختمان کنگره برگزار کنند.

در همین حال حدود ۲۳۰ کارمند ناشناس کنگره از ۱۲۲ دفتر نامه‌ای را امضا کردند که هفته گذشته منتشر شد و از روسای خود خواستند به سخنرانی نتانیاهو در ۲۴ ژوئیه (۳ مرداد) در کنگره اعتراض یا آن را تحریم کنند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار