به نوشته یک نشریه آمریکایی اگر ترامپ رئیس جمهور شود، نخبگان اروپایی مجبور خواهند شد درگیری اوکراین را از طریق دیپلماتیک حل و فصل کنند.

نشریه آمریکایی ریسپانسیل استیت کرافت Responsible Statecraft در مطلبی نوشت: اگر دونالد ترامپ در انتخابات آتی آمریکا پیروز شود، نخبگان اروپایی که منافع آنها توسط اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا نمایندگی می‌شود، مجبور خواهند شد درگیری اوکراین را از طریق دیپلماتیک حل و فصل کنند.

در این مقاله یادآوری می‌شود که ترامپ بار‌ها گفته است که در صورت انتخاب مجدد، می‌تواند مناقشه روسیه و اوکراین را تنها در ۲۴ ساعت حل کند.

اگر دولت ترامپ و ونس منجر به کاهش وحشتناک (یا مطلوب، بسته به دیدگاه) حضور آمریکا در اروپا شود، پویایی در اتحادیه اروپا ممکن است تغییر کند. این نشریه اشاره می‌کند که با چنین تحولی، اتحادیه اروپا مجبور خواهد شد به فکر پایان دادن به درگیری روسیه و اوکراین از طریق مذاکرات صلح آمیز باشد.

طبق نظرسنجی‌ها بسیاری از اروپایی‌ها نگرش منفی نسبت به استراتژی اتخاذ شده توسط سیاستمداران برای طولانی کردن درگیری در اوکراین دارند.

پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، ایده‌های غربی در مورد نظم نوین جهانی را ریاکاری خوانده بود. به گفته وی، هدف آنها صرفاً حفظ نظام نواستعماری است و ماهیت خود را در قالب «نفاق و معیار‌های دوگانه» نشان می‌دهد.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار