جدیدترین داده‌های آماری از قربانی شدن گسترده زنان و کودکان در جنگ غزه حکایت دارد.

در حالی رژیم صهیونیستی مدعی هدف قرار دادن رزمندگان حماس و سایر گروه‌های مقاومت اسلامی در غزه است که شواهد و داده‌های آماری به روشنی نشان می‌دهد تل آویو در توحش خود علیه فلسطینیان، غیرنظامیان را با هدف نسل کشی هدف قرار می‌دهد. 

به گزارش الجزیره، جدیدترین داده‌های آماری پیرامون جنگ غزه نشان می‌دهد از ۳۹ هزار جان باخته این جنگ، بخش قابل توجه آنها را زنان و کودکان بی دفاع تشکیل می‌دهد. این در حالی است که اکنون بیش از ۱۰ هزار غیرنظامی همچنان زیر آوار‌ها هستند. 

در بیانیه منتشر شده در این باره آمده است: طی ۲۹۰ روزی که از جنگ غزه می‌گذرد بیش از ۱۶ هزار کودک به طور مستقیم در عملیات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند. همچنین به دلیل قحطی و گرسنگی آمار تلفات کودکان می‌تواند شاهد جهش باشد. تاکنون ۳۴ کودک فلسطینی به دلیل سوء تغذیه جان سپرده اند. 

در ادامه این بیانیه آمده است: زنان از جمله دیگر غیرنظامیانی هستند که از این جنگ بیشترین آسیب را دیده اند. ما تاکنون شاهد جان باختن ۱۰ هزار و ۸۴۹ زن فلسطینی در این جنگ بوده ایم. جنگ غزه همچنین ۹۰ هزار مجروح برجای گذاشته است. بیش از ۷۰ درصد از تلفات جنگ غزه را زنان و کودکان تشکیل می‌دهد. 

این بیانیه همچنین از جان باختن ۵۰۰ تن از اعضای کادر درمان، ۷۹ تن از کارکنان نهاد‌های بشردوستانه، و ۱۶۳ روزنامه نگار خبر می‌دهد. طی این مدت ۳۱۰ تن از اعضای کادر درمانی از سوی نظامیان صهیونیست دستگیر شده اند. 

همچنین تاکنون ۷ گور دسته جمعی در غزه کشف شده است و این احتمال وجود دارد با پایان جنگ شاهد کشف گور‌های بیشتری باشیم. نظامیان صهیونیست تاکنون ۵۲۰ قبر را نبش قبر کرده و اجساد را با خود برده اند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار