یک مجمع‌الجزایر در کشور اریتره در اختیار صهیونیست‌هاست که از آن برای جاسوسی از کشور‌های اطراف دریای سرخ استفاده می‌شود.

الجزیره فاش کرد رژیم صهیونیستی پایگاه‌های نظامی دریایی در جزایر مجمع‌الجزایر دهلک کشور اریتره به ویژه جزایر دسی، دوهوم و شومی و در شهر ساحلی ماساوا، به اضافه یک ایستگاه شنود در بالای کوه امبا سوئرا دارد.

الجزیره در ادامه افزود: این سه جزیره شامل کارخانه‌های کشتی‌سازی قدیمی شوروی است که توسط اسرائیل مورد استفاده قرار می‌گیرد، علاوه بر یک پایگاه نظامی که دومین پایگاه بزرگ دریایی در خارج از مرز‌های اسرائیل است و یکی از بزرگترین مراکز جاسوسی پیشرفته در شاخ آفریقا و منطقه تنگه باب المندب است.

این پایگاه مشرف بر دریای سرخ است که یکی از مهم‌ترین مناطق دریایی جهان است، زیرا ۳۸ درصد از حجم ناوبری بین المللی و ۳.۸ میلیون بشکه نفت در روز از آن عبور می‌کند و برای تردد تجاری دریایی رژیم صهیونیستی حائز اهمیت است.

ایسایاس افورکی، رئیس جمهور اریتره به عنوان پاداشی برای حمایت رژیم صهیونیستی که این کشور در جنگ کوتاه خود با یمن در سال ۱۹۹۵ دریافت کرد، زمانی که جنگس بین دو کشور بر سر جزیره بزرگ هانیش در گرفت، به این رژیم حضور استراتژیک در اریتره داد.

این جنگ ۳ روزه بخشی از یک سری جنگ بود که اریتره پس از استقلال از اتیوپی در سال ۱۹۹۱ با کشور‌های اطراف یمن، جیبوتی و اتیوپی انجام داد.

نظامیان صهیونیستی از برج‌های شناسایی بر فراز کوه‌های دهلک اریتره برای جمع آوری اطلاعات در مورد فعالیت‌های نظامی در دریای سرخ و کشور‌های آن استفاده می‌کند و آن را به نیروی هوایی رژیم صهیونیستی می‌فرستد تا به آن کمک کند مناطق نظامی مخالف خود را در اطراف مجمع الجزایر را هدف قرار دهد.

اسرائیل همچنین در جنگ با لبنان در ژوئیه ۲۰۰۶ (جنگ ۳۳ روزه) از کشتی‌های نیروی دریایی ارتش صهیونیستی در مرکز جاسوسی دهلک استفاده کرد و از آنها به سایت‌های حزب‌الله لبنان حملات موشکی کرد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار