پس از شکست و خروج ناوگروه آیزنهاور از دریای سرخ، ناوگروه روزولت آمریکا وارد منطقه شد.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در بیانیه‌ای از ورود ناو هواپیمابر «تئودور روزولت» به منطقه عملیاتی ناوگان پنجم آمریکا پس از خروج ناو هواپیمابر «آیزنهاور» و گروه آن خبر داد.

براساس گزارش المیادین، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا موسوم به سنتکام گفت که گروه عملیات به رهبری ناو هواپیمابر تئودور روزولت در ۱۲ ژوئیه وارد منطقه عملیاتی ناوگان پنجم در دریای سرخ شده است. سنتکام مدعی شد که هدف آن بازدارندگی از حملات، تقویت ثبات منطقه ای و حفاظت از جریان آزاد تجارت در منطقه است.

گروه ضربتی وارده متشکل از ناو هواپیمابر هسته‌ای تئودور روزولت، ناو هواپیمابر یازدهم و سه ناوشکن موشک هدایت‌شونده کلاس Arleigh Burke، USS Russell و USS Daniel K. Inouye و USS Halsey است.

ورود این گروه پس از خروج گروه ضربتی ناو هواپیمابر دوایت آیزنهاور از دریای سرخ در ۲۲ ژوئن، هفت ماه پس از استقرار این ناو هواپیمابر در منطقه برای حمایت از رژیم صهیونیستی در برابر حملات موشکی نیروهای یمنی صورت گرفت.

از نوامبر گذشته، دولت آشتی ملی یمن در صنعا اعلام کرد که نیرو‌های مسلح این کشور در حمایت از غزه شروع به هدف قرار دادن کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی که به سمت بنادر فلسطین اشغالی در دریای سرخ و خلیج عدن و بندر ایلات و دیگر اهداف حیاتی صهیونیستی کرد. 

پس از آغاز حملات، آمریکا، انگلیس و تعدادی از متحدانشان ائتلافی را تحت عنوان «نگهبان آزادی» برای مقابله با عملیات نیرو‌های مسلح یمن بسیج کردند که طی ماه‌های اخیر حملات هوایی را به یمن انجام دادند. 

در پاسخ به این حملات، یمنی‌ها شروع به هدف قرار دادن کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی در دریای سرخ کردند که منطقه‌ای تقریبا ممنوعه‌ای را در دریای سرخ بر تمامی کشتی‌های مرتبط با صهیونیست‌ها و متحدان غربی آن تحمیل کرد.

سید عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن در آخرین سخنرانی خود تأیید کرد که حملات یمن به رژیم صهیونیستی، منافع و کشتی‌های مرتبط با آن متوقف نخواهد شد و ادامه و گسترش بیشتری خواهد یافت.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار