منابع خبری گزارش دادند که رژیم صهیونیستی با پول آمریکا در محور «صلاح الدین» (فیلادلفیا) در مرز نوار غزه با خاک مصر دستگاه‌های حسگر نصب می‌کند.

مسئولان امنیتی رژیم صهیونیستی به روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» گفتند که این رژیم برای آنچه آن را کشف تونل‌ها در محور فیلادلفیا خوانده است، دستگاه‌های حسگر نصب خواهد کرد و پروژه نصب حسگر‌ها چند هفته تا ۲ ماه طول خواهد کشید.

این مسئولان صهیونیست افزودند که رژیم صهیونیستی دیگر دیوار زیرزمینی در محور فیلادلفیا ایجاد نخواهد کرد و این رژیم می‌تواند از زیرزمین و روی زمین مرز‌ها را تحت کنترل داشته باشد.

به گفته این مسئولان صهیونیستی، آمریکا از پروژه نصب حسگر‌ها حمایت و پشتیبانی مالی خواهد کرد و هزینه این پروژه به ۵۰۰ میلیون دلار آمریکا خواهد رسید و در مرحله اول، ۵۰ میلیون دلار هزینه خواهد شد.

برپایه این گزارش، این حسگر‌ها پیشرفته بوده و همانند حسگر‌های موجود در دیوار حائل میان نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی خواهند بود.

اخیرا رادیو ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد: مصر برای مشارکت در ساخت دیوار و حصاری زیرزمینی به منظور جلوگیری از (به ادعای تل آویو) ورود سلاح از (طریق تونل‌های زیرزمینی) از خاک مصر به نوار غزه اعلام آمادگی کرده و شرط این مشارکت را موافقت اسرائیل با قرارداد مبادله اسیران با حماس دانسته است.

به گفته این رادیو، دولت مصر به «دیوید بارنیا» رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به «موساد» اعلام کرده است که در روز‌های ابتدایی آغاز آتش‌بس در نوار غزه، در ساخت این دیوار و حصار زیرزمینی مشارکت خواهد کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی در جریان جنگ کنونی خود، محور فیلادلفیا (صلاح‌الدین) در طور مرز نوار غزه با خاک مصر و گذرگاه رفح در این نقطه مرزی را به اشغال خود درآورده است.

محور فیلادلفیا از جمله مسائل مطرح در مذاکرات جاری غیرمستقیم جنبش حماس و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر، قطر و آمریکا است. جنبش حماس دستیابی به هرگونه آتش بس در نوار غزه و تبادل اسیران با رژیم صهیونیستی را در گرو عقب نشینی این رژیم از محور فیلادلفیا و محور نتساریم در مرکز نوار غزه، خروج تدریجی کامل اشغالگران از این منطقه و بازگشت آوارگان فلسطینی به محل سکونت خود در شمال نوار غزه دانسته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار