وزارت خارجه روسیه دلیل کمک‌های ارائه شده از سوی اتحادیه اروپا به ارمنستان را افزایش نفوذ این اتحادیه در منطقه قفقاز دانست.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که کمک‌های ارائه شده از سوی اتحادیه اروپا به ارمنستان با هدف گسترش نفوذ مخرب این اتحادیه در منطقه قفقاز است.

براساس گزارش اسپوتنیک، زاخارووا تاکید کرد که اتحادیه اروپا انتظار دارد با ارسال ۱۰ میلیون یورو برای حمایت از نیرو‌های مسلح ارمنستان، نفوذ مخرب خود را در منطقه قفقاز گسترش دهد.

او در ادامه گفت: در پس برنامه‌های اتحادیه اروپا برای ارسال ۱۰ میلیون یورو برای حمایت از نیرو‌های مسلح ارمنستان، البته محاسبات ژئوپلیتیک این اتحادیه  برای گسترش نفوذ مخرب خود در این منطقه، یعنی منطقه ماوراء قفقاز وجود دارد، به نظر من این واضح است و می‌توان آن را به سادگی از طریق مثال اوکراین مشاهده کرد.

این مقام روس افزود: در رابطه با انتقال کمک به نیرو‌های اوکراینی و اظهارات غیرقابل قبولی که در آنجا علیه روسیه مطرح شد، یادداشت اعتراضی به وزارت امور خارجه ارمنستان ارسال شد.

 زاخارووا پیش از این سفر هیاتی از ایروان به بوچا (شهری در اوکراین) را اقدامی غیردوستانه از سوی ارمنستان توصیف کرده بود.

اتحادیه اروپا روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که بسته کمک ۱۰.۸ میلیون دلاری برای حمایت از ارتش ارمنستان را تصویب کرده است. بر اساس اعلام این رسانه، بلوک ۲۷ عضوی اتحادیه اروپا برای اولین بار تصمیم گرفت از ایروان از طریق تسهیلات صلح اروپا حمایت کند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۱۴:۵۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
ارمنستان هم به اوکراین تبدیل خواهد شد غرب پول نفت به کسی نمی دهد
آخرین اخبار