تظاهرات مردم بحرين در حمايت از انقلابيون در بند زندانهاي رژيم آل خليفه ادامه دارد و نيروهاي امنيتي آل خليفه نيز به سرکوب تظاهرکنندگان در مناطق مختلف اين کشور ادامه مي دهند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه تلويزيوني المنار، در ادامه نقض حقوق بشر در بحرين، دادگاه تجديد نظر اين کشور با درخواست براي آزادي نبيل رجب رئيس مرکز حقوق بشر بحرين كه به مدت3 سال به زندان محكوم شده،  مخالفت کرد.
وي به درخواست خانواده و سازمانهاي بين المللي به اعتصاب غذاي خود که به مدت سه روز به  اجرا گذاشت پايان داد.
اين دادگاه همچنين رسيدگي به قضيه کشته شدن علي حسين نعمي به دست نيروهاي امنيتي را به تعويق انداخت .
اين گزارش مي افزايد؛ حکم بي گناهي که دادگاه تجديد نظر ماه ژوئن گذشته براي 9 پزشک صادر کرده بود، باعث نشد که تعقيب پزشکان بحريني  از سوي شوراي تنبيه متوقف شود .
همچنين؛ اين شورا بازجويي از اين 9 پزشک را تا هجدهم اين ماه به تعويق انداخته است .
سازمان ديده بان حقوق بشر نيز از پادشاه بحرين خواسته است؛ حکمهاي زندان صادره عليه شماري از پزشکان را باطل اعلام کند، زيرا اين حکمها بر اساس اعترافات بدست آمده تحت شكنجه استوار است.
از طرف ديگر، هيئتي از سازمان بين المللي کار براي پيگيري شکايت اتحاديه کارگران بحرين به منامه رسيده است .
اين اتحاديه، حکومت را به نقض موافقت نامه بين المللي کار متهم کرده، چرا که حکومت صدها نفر از کارگران را به سبب مشارکت در اعتراض از کار بيکار کرده است .
اعتراضات مردمي که خواستار آزادي بازداشت شدگان سياسي و پزشکان  است، همچنان ادامه داشته و مردم در جزيره ستره ، سماهيج ، نويدرات و سند تظاهرات گسترده اي را برگزار كردند.
اين گزارش حاكيست؛ نيروهاي امنيتي تظاهرکنندگان را در کرزکان و شهرکان و بلاد قديم و سدد، با گلوله هاي ساچمه اي و گازهاي سمي سرکوب کردند که به مصدوم و زخمي شدن شماري منجر شد.
از سوي ديگر، صداي انقلاب بحرين در قاهره نيز شنيده شده و در همين راستا، همايشي به دعوت مرکز مطالعات اقتصادي و راهبردي نيل برگزار مي شود .
شيخ علي سلمان رئيس جمعيت اسلامي وفاق ملي بحرين به رسانه هاي مصر گفته است؛ "انقلاب ملت بحرين تا تحقق اهدافش يعني پادشاهي مشروعه ، دموکراسي کامل ، تأسيس مجلس ، دستگاه قضايي مستقل و سازمانهاي امنيتي که در خدمت مردم باشند متوقف نخواهد شد."

برچسب ها: تظاهرات ، بحرین ، حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار