گروههاي مخالف بحريني مردم اين کشور را به حضور گسترده در راهپيمايي جمعه آينده در منامه دعوت کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم، فادي السيد گزارشگر اين شبکه، در گزارشي درباره اعتراضات در بحرين، گفت: مردم بحرين از بيش از 18 ماه پيش به اعتراضات خود ادامه مي دهند.
معترضان بحريني همواره بر بازخواست عاملان قتل تظاهرکنندگان و زنداني کردن آنها صرف نظر از جايگاهشان و خروج ارتش اشغالگر سعودي از بحرين تاکيد مي کنند. اين خواسته ها براي رژيم بحرين خوشايند نبود ، رژيمي که افراد بيگناه را مي کشد و تظاهرکنندگان را سرکوب مي کند و ميان بزرگسالان و کودکان تفاوتي قائل نمي شود.  
از سوي ديگر دادگاه بحرين درخواست هيئت دفاع براي آزادي نبيل رجب فعال حقوق بشر را رد کرد. همچنين؛ دادستاني به همراه رد اين درخواست، نبيل رجب رئيس مرکز حقوق بشر بحرين را به آنچه آن را تحريک به برپايي تظاهرات غيرقانوني هنگام حضور در مراسم ختم مادرش ناميد، متهم کرد.
 نبيل رجب در اعتراض به جلوگيري از اتمام مراسم عزاداري مادرش اعتصاب غذا کرده است.  
گزارشگر اين شبکه افزود: سازمان ديده بان حقوق بشر به نوبه خود از حمد بن عيسي آل خليفه پادشاه بحرين خواست حکم هاي صادر شده عليه نه نفر از گروه پزشکي بازداشت شده در زندان ها را لغو و آنها را بدون قيد و شرط آزاد کند.  
جو استورک معاون مدير اجرايي بخش خاورميانه اين سازمان حکم هاي صادر شده عليه آنها را ناعادلانه دانست، زيرا اعترافات زير شکنجه از آنها گرفته شده است.
وي تاکيد کرد: منامه در حمايت از آزادي بيان و تجمع مسالمت آميز شکست خورده است.    
در ادامه گزارش آمده است؛ شکست رژيم بحرين و نقض آشکار حقوق بشر باعث شد گروههاي مخالف به تشديد اعتراضات خود متوسل شوند و به اعتراضاتي در منامه پايتخت اين کشور با شعار «حق تعيين سرنوشت 13» دعوت کنند.
شيخ عيسي قاسم رئيس شوراي علماي بحرين، در راس دعوت کنندگان به شرکت گسترده در راهپيمايي روز جمعه آينده است. وي بر حق ملت بحرين در بازپس گيري آزادي و کرامت تاکيد کرد.  

برچسب ها: معترضان ، بحرینی ، منامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار