وزیر خارجه سابق اتریش فاش کرد که فرانسه به تنهایی تلگرام را تحریم نخواهد کرد و پاریس برای همراه کردن اتحادیه اروپا در این مسیر، تلاش خود را می‌کند.

کارین کنایسل، وزیر خارجه سابق اتریش، روزنامه‌نگار مستقل و سیاستمدار اعلام کرد که فرانسه به تنهایی اپلیکیشن تلگرام را تحریم نخواهد کرد، بلکه کل اتحادیه اروپا را تحت فشار قرار خواهد داد.

کنایسل در مصاحبه با خبرگزاری آر تی ادامه داد که فرانسه البته از حمایت کمیسیون اروپا و تیری برتون، کمیسر مسئول رسانه‌های اجتماعی برخوردار خواهد بود. کنایسل تأیید کرد که همه این مقامات با منابع مستقل اطلاعات و پلتفرم‌هایی مانند ایکس، تلگرام و تیک‌تاک مشکل دارند.

به گفته کنایسل، پاول دوروف، تاجر روسی-فرانسوی-اماراتی را نمی‌توان به تشویق عمدی جنایات سازمان یافته متهم کرد، زیرا تلگرام با سرویس‌های امنیتی در تماس بود.

کنایسل همچنین تجربه خود را به یاد آورد و گفت: من اروپا را ترک کردم، زیرا در آنجا حاکمیت قانون و آزادی وجود نداشت. کارن کنایسل از آگوست ۲۰۲۳ در روستای پتروشوو، ناحیه کاسیموفسکی، استان ریازان در روسیه زندگی می‌کند و ریاست مرکز GORKI (رصدخانه ژئوپلیتیک مسائل کلیدی توسعه روسیه) دانشگاه پترزبورگ را بر عهده دارد.

سفارت روسیه در پاریس از مقامات فرانسوی خواست تا از حقوق دوروف اطمینان حاصل کنند و دلیل بازداشت او را توضیح دهند؛ در همین حال وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که منتظر واکنش سازمان‌های بین المللی به این بازداشت است.

پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام شامگاه شنبه در فرودگاه لوبورژه در حومه پاریس بازداشت شد. مقامات فرانسوی مدعی شده‌اند که دوروف به دلیل ضعف نظارت بر محتوا و عدم تمایل برای همکاری با سیستم قضایی، در اتهاماتی چون قاچاق مواد مخدر،‌ پولشویی و به اشتراک گذاشتن تصاویر مستهجن کودکان در پیام‌رسان تلگرام شریک‌جرم است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار