روزنامه وال استریت ژورنال نوشت مقام های آمریکایی بر این باورند که اسرائیل و حزب‌الله در آینده نزدیک وارد جنگی تمام عیار نخواهند شد.

 روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی به نقل از یک مقام آمریکایی که خواست نام وی فاش نشود، نوشت: مقام‌های ارشد دولت جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده بر این باور هستند که (رژیم) اسرائیل و حزب‌الله در آینده نزدیک وارد جنگی تمام عیار نخواهند شد.

این روزنامه افزود: این مقام آمریکایی همچنین اظهار کرد که در حال حاضر واشنگتن قصد ندارد از نظر کمّی و کیفی، در حضور نظامی خود در منطقه غرب آسیا تغییری ایجاد کند.

حزب‌الله لبنان صبح یکشنبه اعلام کرد که مرحله نخست پاسخ به ترور «فواد شکر» فرمانده جهادی خود را به پایان رساند.در این مرحله از پاسخ، حزب‌الله ۱۱ پایگاه و موضع نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

در پی اولین پاسخ نظامی حزب‌الله لبنان به ترور شهید «فواد شکر» فرمانده جهادی این جنبش، مقامات رژیم صهیونیستی از گشوده شدن در‌های پناهگاه‌ها در شهر‌های تل‌آویو و حیفا خبر دادند.

شهرداری تل‌آویو در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به واسطه تحولات امنیتی در شمال و به دستور فرماندهی جبهه داخلی، امروز صبح (یکشنبه) شهرداری تمامی پناهگاه‌های عمومی را باز کرد.همچنین تمام سواحل شهر بندری حیفا در شمال سرزمین‌های اشغالی نیز به دلیل ترس از حملات حزب الله تعطیل شدند.

در همین راستا، مدیریت فرودگاه «بن گوریون» در تل‌آویو نیز اعلام کرد که در سایه تحولات امروز ده‌ها شرکت هواپیمایی پرواز‌ها به این فرودگاه را لغو کرده‌اند.

از ابتدای عملیات حزب‌الله در شمال فلسطین اشغالی، شمار زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست در این منطقه ناگزیر به ترک خانه‌های خود شده‌اند و بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، بیشتر ساکنان مانده در این منطقه از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برند.

در این میان، اضطراب و آشفتگی روانی صهیونیست‌ها از پاسخ حتمی ایران به ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و واکنش مقاومت اسلامی لبنان به ترور شهید «فواد شکر» فرمانده ارشد خود بر این مشکلات روحی افزوده است.

رسانه‌های صهیونیستی اعتراف کرده‌اند که بعد از ترور شهید هنیه و فواد شکر نوعی انتظار همراه با ترس و وحشت صهیونیست‌ها را در برگرفته و آنها هر لحظه منتظر پاسخ به این عملیات ترور هستند.

برچسب ها: لبنان ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار