سخنگوی کرملین گفت که رئیس‌جمهور روسیه در جریان سفر اخیرش به باکو دیداری با «پاول دوروف» بنیانگذار و مدیر عامل پیام‌رسان تلگرام نداشته است.

«پاول دوروف» کارآفرین سرشناس روسیه‌ای در حوزه فناوری و مدیر عامل شرکت تلگرام که شهروندی فرانسه را نیز دارد، اواخر روز شنبه به فاصله کمی بعد از فرود آمدن هواپیمای حامل وی در فرودگاه «لو بورژه» شهر پاریس دستگیر شد و قرار بود که یکشنبه شب در دادگاه حاضر شود.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد که مقام‌های فرانسه برای دوروف به اتهام «نظارت ناکافی» بر پیام‌رسان اینترنتی تحت مدیریت وی و «فراهم شدن زمینه برای سوءاستفاده مجرمان» از این پیام‌رسان حکم بازداشت صادر کرده‌اند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در سفر اخیرش به باکو دیداری با «پاول دوروف» داشته یا خیر، گفت: «خیر.»

او در ادامه افزود که کرملین فعلا اظهار نظر در مورد دستگیری دوروف را درست نمی‌داند، زیرا هنوز مشخص نیست که او به چه چیزی متهم شده است.

سخنگوی کرملین در قسمت دیگری از اظهاراتش گفت که رئیس‌جمهور روسیه برنامه‌ای جهت تماس با «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ندارد.

چند روز پیش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که گروسی قرار است بازدیدی از نیروگاه هسته‌ای منطقه «کورسک» داشته باشد.

پسکوف در همین راستا تاکید کرد: «هیچ دیدار و قراری میان پوتین و گروسی هنوز برنامه‌ریزی نشده است.»

سخنگوی کرملین با اشاره به تماس تلفنی «ولادیمیر پوتین» و «قاسم جومارت توکایف» رئیس‌جمهور قزاقستان گفت: «تماس تلفنی میان روسای جمهور روسیه و قزاقستان انجام شد و آنها درباره مسائل روز و همکاری‌های دوجانبه از جمله در حوزه انرژی گفت‌وگو و رایزنی کردند.»

دیمیتری پسکوف در پایان با اشاره به ادعای خبرگزاری رویترز مبنی بر مرگ یکی از کارکنانش در حمله به هتلی در شهر کراماتورسک تحت کنترل کی‌یف گفت: «هیچ شفافیتی فعلا وجود ندارد.»

رویترز روز یکشنبه گزارش داد ‌که «رایان ایوانز» مشاور امنیتی یک تیم از خبرنگاران رویترز که جنگ اوکراین را پوشش می‌دادند، در شرق این کشور کشته و ۲ خبرنگار آن زخمی شدند.

پسکوف خاطرنشان کرد: «من اطلاعاتی از کارمندان این خبرگزاری را خواندم که این در مورد یک روزنامه‌نگار نیست بلکه در مورد برخی از مشاوران امنیتی است؛ بنابراین هنوز هیچ شفافیتی در اینجا وجود ندارد.»

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار