تحلیلگر جهان عرب با اشاره به تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه در سایه مذاکرات مربوط به آتش‌بس به شدت از نقش آمریکا در این زمینه انتقاد کرد.

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر جهان عرب با اشاره به تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه در سایه مذاکرات مربوط به آتش بس به شدت از نقش آمریکا در این زمینه انتقاد کرد و گفت که واشنگتن به دنبال فخرفروشی به جهانیان است و هنوز یک کیسه آرد یا محموله دارو به این منطقه ارسال نکرده است.

به نقل از رای الیوم، عطوان با اشاره به مذاکرات مربوط به آتش بس غزه و اهتمام بیهوده به آن نوشت: رسوایی بزرگ این روز‌ها این است که همه دغدغه‌ها محور «صلاح الدین» و گذرگاه «نتساریم» در مرکز نوار غزه است و احدی به کشتار‌های روزانه اشغالگران در این منطقه و شهادت کودکان بر اثر گرسنگی توجهی ندارد.

وی افزود: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا، کودکان غزه را گرسنه نگه داشته و روز به روز بر شمار این افراد که بر اثر گرسنگی شهید می‌شوند، افزوده می‌شود، گویا نابودی بیمارستان‌ها و شکنجه آوارگان و کوچاندن و تبدیل زندگی ساکنان غزه به جهنم، موضوع مهمی نیست.

سردبیر رای الیوم ادامه داد: «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با سران قطر و مصر تماس گرفته و از آنها می‌خواهد که به حماس فشار بیاورند تا خدعه بزرگ کامل شود. از آنها می‌خواهد که حضور نظامی اسرائیل در محور صلاح الدین را قبول کنند. دولت آمریکا از میانجیگران عرب در مذاکرات به عنوان سرپوشی برای تداوم جنایات اشغالگران و دادن وقت لازم به نتانیاهو برای رسیدن به اهدافش بهره می‌گیرد.

این تحلیلگر اضافه کرد: دولت آمریکا به دنبال فخرفروشی به جهانیان است که در راستای توقف جنگ غزه حرکت می‌کند، در حالی که کوچکترین گامی در این زمینه برنداشته و نه تنها ابراز همدردی هم نکرده، بلکه یک کیسه آرد یا محموله دارو هم به این منطقه نفرستاده است. کجاست اسکله شناوری که با آب و تاب از آن سخن می‌گفتند و به ما بشارت می‌دادند که از آن کمک‌های بشردوستانه به سمت غزه سرازیر و جایگزین گذرگاه‌هایی خواهد شد که از سوی اشغالگران بسته شده است؟

عطوان ضمن انتقاد از نقش مصر و قطر، تنها هنر آنها را انتقال تهدید‌ها به فلسطینی ها، لبنانی ها، یمنی‌ها و ایرانیان یک بار با داستان بمباران هسته‌ای و بار دیگر با گسترش جنگ، دانست.

وی افزود: ارتش‌ها و کمک‌های نظامی و بشردوستانه شما را نمی‌خواهیم، تنها خواسته ما این است که حداقل با مردم خود شفاف باشید و اعلام کنید که این مذاکرات حقارت بار شکست خورده است. نتانیاهو کشتار‌های پشت سر هم انجام می‌دهد و دست به ترور رهبران مقاومت می‌زند و هر کاری دوست دارد، انجام می‌دهد و احدی مانع او نمی‌شود و برای هیات موساد فرش قرمز پهن می‌شود، گویا که اشغالگران بر سر غزه گل و ریحان می‌ریزند.

این تحلیلگر در پایان نوشت: «طوفان الاقصی» متوقف نخواهد شد، مگر با فروپاشی صهیونیزم که به اذعان ژنرال‌ها و تئوریسین‌هایش آغاز شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۵ شهريور ۱۴۰۳
یعنی قبلا امریکا و غرب خرج مردم غزه را میدادن ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۰۵ شهريور ۱۴۰۳
اسرائیل یعنی آمریکا ، آمریکا یعنی اسرائیل هر دو یعنی داعش یعنی منافقین یعنی تمام تروریست ها و جنایتکاران عالم که ان شاالله مورد خشم الهی قرار گرفته و نابود خواهند شد .
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۰:۳۵ ۰۵ شهريور ۱۴۰۳
صدا سیمایی های عزیز ، رسانه های کاغذی و دیگر رسانه ها ، شما را به خون آقا اباعبدالله قسم ، دیگر اربعین آقامون حسین ع تمام شد . مردم روحا کمی خسته هستند .طریق اخبار روزانه و ساعت به ساعت جنگ رژیم صهیون و مسائل جهان ملتهب را دیگر عوض کنید . کمی از فیلم های خانوادگی و مهربانی پرور و برنامه های تا حدودی مفرّح را دنبال کنید . به خدا از اخبار کشت و کشتار و تحلیل های دم به ساعت سیاسی خسته شده ایم .
آخرین اخبار