یک مقام روسی در سازمان منع تسلیحات شیمیایی تاکید کرد که آمریکا طیف گسترده‌ای از سلاح‌های شیمیایی را به اوکراین ارسال می‌کند.

یک منبع در نمایندگی دائم روسیه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی گفت که واشنگتن طیف گسترده‌ای از سلاح‌های شیمیایی را به کی‌یف عرضه می‌کند و نیرو‌های اوکراینی فعالانه از برخی از آنها استفاده می‌کنند.

براساس گزارش آر تی، این منبع افزود: آمریکا همچنان تامین کننده اصلی مواد شیمیایی سمی برای اوکراین است. علی‌رغم اظهارات کاخ سفید در مورد انهدام ذخایر این مهمات، آمریکا همچنان ظرفیت تولید خود را برای سنتز مقادیر زیادی مواد شیمیایی سمی حفظ کرده است.

پیش از این ژنرال ایگور کریلوف، فرمانده نیرو‌های دفاع رادیولوژی، شیمیایی و بیولوژیکی ارتش روسیه نیرو‌های اوکراینی را به استفاده از مواد سمی متهم کرده بود. او تاکید کرد که اوکراینی‌ها از مواد سمی استفاده می‌کنند که فقط در آمریکا قابل تولید است.

جولای گذشته، ولادیمیر تارابرین، نماینده دائم روسیه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی اعلام کرد که مسکو به زودی اطلاعات دقیقی درباره استفاده کی‌یف از سلاح‌های شیمیایی در اختیار دبیرخانه فنی این سازمان قرار خواهد داد.

شایان ذکر است ارتش اوکراین از حدود ۳ هفته پیش منطقه کورسک را هدف حملات خود قرار داده که این حمله از ابعادی قابل توجه است. مقام‌های اوکراین مدعی پیشروی در منطقه کورسک شده و برخی منابع از برنامه‌ریزی برای حمله به تاسیسات هسته‌ای خبر می‌دهند.

در این حمله از سلاح‌های ساخت کشور‌های عضو ناتو استفاده شده به ‎گونه‌ای که مسکو تایید کرد که موشک‌های هیمارس آمریکا در تخریب پل کورسک به‌کار گرفته شده‌اند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار