منابع خبری گزارش دادند که افراد مسلح ناشناس در یک حمله هدفمند حداقل ۲۳ نفر را از پنجاب پاکستان در ایالت ناآرام بلوچستان کشتند.

منابع خبری امروز (دوشنبه) گزارش دادند، افراد مسلح ناشناس در یک حمله هدفمند حداقل ۲۳ نفر را از پنجاب پاکستان در ایالت ناآرام بلوچستان پس از تخلیه از چند اتوبوس و بررسی هویت آنها به ضرب گلوله کشتند.

این تیراندازی مرگبار تروریستی در منطقه موسی‌خیل بلوچستان پاکستان رخ داده است و تاکنون هیچ شخص یا گروهی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است.

روزنامه داون به نقل از «نجیب کاکار»، دستیار کمیسر پلیس موسی‌خیل گزارش داد که مردان مسلح شاهراه بین ایالتی را در منطقه راراشام موسی‌خیل مسدود کردند و مسافران را از اتوبوس‌ها پیاده کردند. این کشته‌شدگان به‌عنوان افرادی از ایالت پنجاب شناسایی شده‌اند.

در ادامه این مقام گفت که افراد مسلح همچنین ۱۰ خودرو را به آتش کشیدند و پلیس در محل حاضر شده و اجساد را به بیمارستان منتقل کرده است.

«سرفراز بوگتی» سروزیر بلوچستان پاکستان این حادثه تروریستی را به شدت محکوم کرد.

حمله بلوچستان پاکستان

حمله بلوچستان پاکستان

او با ابراز همدردی و تسلیت صمیمانه به خانواده‌های جان‌باختگان، این اقدام ناجوانمردانه تروریست‌ها را محکوم کرد. او گفت که تروریست‌ها و حامیان آنها نمی‌توانند از یک پایان کار که درس‌عبرتی برای دیگران باشد، فرار کنند و افزود که دولت بلوچستان پاکستان تروریست‌ها را تعقیب خواهد کرد.

حمله مرگبار موسی‌خیل، تقریبا چهار ماه پس از حمله مشابهی که مردم پنجاب را هدف قرار داد، انجام شد. در ماه آوریل، ۹ مسافر از اتوبوسی در نزدیکی «نوشکی» پیاده شدند و پس از بررسی کارت شناسایی، افراد مسلح آنها را به ضرب گلوله کشتند.

در اکتبر سال گذشته، مردان مسلح ناشناس شش کارگر اهل پنجاب را در «تربت» واقع در منطقه «کچ» بلوچستان به ضرب گلوله کشتند. به گفته پلیس، این قتل و کشتار‌ها هدفمند بوده است. همه قربانیان متعلق به مناطق مختلف جنوب پنجاب بودند و این نشان می‌دهد آنها به دلیل پیشینه قومی خود انتخاب شدند. حادثه مشابهی در سال ۲۰۱۵ زمانی رخ داد که افراد مسلح در یک حمله قبل از سپیده‌دم به اردوگاه کارگری در نزدیکی تربت، ۲۰ کارگر ساختمانی را کشتند و سه نفر دیگر را زخمی کردند.

حادثه موسی‌خیل در حالی رخ می‌دهد که ایالت بلوچستان پاکستان همچنان درگیر چالش‌های امنیتی است.

براساس گزارش مرکز تحقیقات و مطالعات امنیتی (CRSS)، در سه ماهه دوم سال جاری، این کشور شاهد ۳۸۰ تلفات ناشی از خشونت و ۲۲۰ زخمی در میان غیرنظامیان، پرسنل امنیتی و قانون‌شکنان بوده است. در این گزارش آمده است که این تلفات ناشی از ۲۴۰ حادثه مربوط به حملات تروریستی و عملیات ضد تروریستی بوده است.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۵ شهريور ۱۴۰۳
لعنت خدا و رسولش بر کسانیکه از آدم کشی لذت می‌بردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۵ شهريور ۱۴۰۳
تو هر اتوبوس باید یه فرد مسلح با مجوز وجود داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۲:۴۵ ۰۵ شهريور ۱۴۰۳
فایده نداره
بجای این کاردولت پاکستان بایدعدالت برقرارکنه
تاعدالت نباشدصلحی ددکارنخواهدبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۵ شهريور ۱۴۰۳
عجب !
کی ها از این تعصبات قومیتی استفاده میکنن!؟
آخرین اخبار