وزارت خارجه اوکراین در بیانیه‌ای از نیرو‌های مسلح بلاروس خواست تا اقدامات خصمانه را متوقف کرده و از مرز اوکراین فاصله بگیرند.

در بیانیه وزارت خارجه اوکراین آمده است: برگزاری رزمایش از سوی ارتش بلاروس در نزدیکی مرز و نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل تهدیدی برای امنیت ملی اوکراین و به طور کلی امنیت جهانی است.

این بیانیه می‌افزاید: ما از مقام‌های بلاروس می‌خواهیم که تحت فشار مسکو مرتکب اشتباهات غم‌انگیزی برای کشور خود نشوند و از نیرو‌های مسلح این کشور می‌خواهیم که اقدامات خصمانه را متوقف کرده و از مرز اوکراین فاصله بگیرند.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه اوکراین با بیان اینکه کی‌یف هرگز اقدامی غیردوستانه علیه مردم بلاروس انجام نداده و نخواهد داد، تاکید شده است: با این حال، در صورت عبور نظامیان بلاروس از مرز، دولت اوکراین تمام اقدام‌های لازم را برای دفاع از خود انجام خواهد داد و نقاط تمرکز نیرو‌های ارتش بلاروس، تاسیسات و مسیر‌های تدارکاتی آنها به اهداف قانونی برای نیرو‌های مسلح اوکراین تبدیل خواهد شد.

به نوشته تارنمای اوکراین اینفو، سرویس اطلاعات اوکراین ادعا کرد که بر اساس اطلاعاتی که به دست آورده، بلاروس نیرو‌های ارتش این کشور شامل پیاده‌نظام، تانک‌ها، توپخانه و سامانه‌های پدافند هوایی را به همراه نیرو‌هایی از اعضای سابق گروه واگنر تحت پوشش انجام رزمایش در منطقه گومل در نزدیکی مرز شمالی اوکراین مستقر کرده است.

برچسب ها: اوکراین ، بلاروس ، مسکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۰۵ شهريور ۱۴۰۳
البته اگه ارباب دستور بده به بلاروس که هیچ به همه حمله میکنه
آخرین اخبار